$(function(){setImageBanner('d41a9884-3aae-4cb7-968c-a9978f6bac32','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42933,'Image','');})

יוצרת התיאטרון עמנואלה עמיחי תציג הערב (ה') את עבודתה ליזיסטרטהX במסגרת פסטיבל ישראל, מקהלת הפולקלור הרוסי פיאטניצקי תופיע בשבת לציון 'יום רוסיה' ברחבי העולם, וגם תחילת החופש הגדול מביא עמו מופעי ילדים יחודיים והשבוע - שלג

עמנואלה עמיחי בעיבוד עתידני למחזה מאת אריסטופנס 

עיבוד מקורי למחזה הסאטירי הנוקב של אריסטופנס (411 לפנה"ס) על שביתת המין שמנהיגות נשות ספרטה ואתונה במחאה על המלחמה הגברית הממושכת בין שתי הערים. ב"ליזיסטרטה X", יצירתה החדשה של הבמאית והכוריאוגרפית עמנואלה עמיחי, אנחנו מוצאים את עצמנו במציאות עתידנית שבה המחאה שאותה הובילה לוחמת המגדר אמנם לא הסתיימה בהסכם שלום, אבל גדלה למהפכה שבעקבותיה העולם על כל מנגנוניו הפוליטיים, התרבותיים והצבאיים נתון לשליטה על אנושית – נשית. 
המודל האנושי החדש הוא מודל שבו התודעה היא השולטת בכל מנגנוני החיים – בני האדם מצויים במצב של "הארה" תמידית ותכונות כמו רגש, יצרים, מאווים וכמיהות – מנוטרלות ומוגדרות כפרימיטיביות וחייתיות. 
בשילוב מקורי בין וידאו תיאטרון ומחול ועבודת וידאו פוטוריסטית מרשימה של רן סלוין, מכניסה אותנו עמיחי לעולם שבו אורח החיים מוקדש כולו לשימור אנושות "מוארת", אנושות נטולת יצרים או קונפליקטים. מצב "הארה" זה נתון למעשה לשליטתה של "ליזיסטרטה X" – שכבר איננה אדם אלא ישות דו ג'נדרית פסיכו-טכנולוגית. במשטר חדש זה, שני המגדרים חיים יחד אולם מהיותם מנוטרלים מיצרים הם אינם חווים משיכה מינית ורגש לבני המין השני והתקשרות פיסית נעשית רק למטרות רבייה. אולם מתברר כי גם במציאות כזאת עשויים האינסטינקטים האנושיים והיצר האנושי לגבור על האידאולוגיה הרווחת ולהוליד מהפכה חדשה. 

ליזיסטרטה X. בית מזי"א. יום ה' שעה 19:00 ובשעה 21:00 (במסגרת פסטיבל ישראל)

 

מקהלת פיאטניצקי
מופע פולקלור רוסי

12 ביוני הוא יום רוסיה, יום חג לאומי של הפדרציה הרוסית הנחגג מדי שנה החל משנת 1992. השנה בכמה ערים בעולם בו זמנית, פריז, ניו יורק באולם הקארנגי הול, בתיאטרון העירוני של ריו דה ז'נרו בברזיל  וכמובן ירושלים, יתקיימו סדרה של מופעים מוסיקליים של אמנים בולטים מרוסיה שיציגו בכל עיר את המגוון הרחב והמשובח של התרבות הרוסית במוסיקה ובמחול. בארץ תייצג את התרבות הרוסית, מקהלת פיאטניצקי,  75 זמרים וזמרות, רקדנים ורקדניות המביאים מופעפולקלור סוחף, אותנטי, ברמה אמנותית גבוה בפעם הראשונה בישראל. המופע של הקבוצה המוסיקלית על שם פיאטניצקי משלב בין מקהלה לרקדנים המציגים שירים רוסיים בשילוב מחול רוסי מסורתי, בליווי תזמורת גדולה של נגנים בכלים עממים אותנטיים. עשרות משתתפים, עשרות תלבושות צבעוניות ועשירות ומופע בלתי נשכח המשלב בין נוסטלגיה לפולקלור. חגיגה צבעונית ושמחה, פולקלור רוסי במיטבו.

פיאוניצקי. בנייני האומה בירושלים, יום שישי 12 ביוני בשעה 13:00

 

SNOW SHOW

המופע שהקסים את העולם וקיבל ביקורות מדהימות, מגיע בחודש יוני בפעם השנייה לישראל: Slava's Snow Show פרי יצירתו של האמן סלאבה פולונין, הינו חוויה מדהימה של פעם בחיים. המופע שזכה להצלחה רבה ברחבי העולם וגרף פרסים מוערכים, משלב את עולם הקרקס עם הפנטומימה ומציג עולם שלם של דמיון וסף ריגוש שאינו יודע גבולות. שילוב של קומדיה במחזה מדהים המציג פירוטכניקה מרהיבה של שלג נופל, ערפל כבד באולם, בועות אוויר, כדורי ענק מתנפחים ועוד מגוון פעלולים. סלאבה פולונין הפנטומימאי לוקח את עולם הליצנות ומשלב בין אומנות הליצן הפנטומימאי ועולם התיאטרון החזותי. מדובר באמנות הליצנות מהגבוהות בעולם. סלאבה הוציא את הליצנות מהקרקס אל הרחובות ומשם אל התיאטראות החשובים בעולם.

מופע השלג של סלאבה. בנייני האומה. ביום שבת ובראשון.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה