פסטיבל הקולנוע בירושלים



הרשות לפיתוח ירושלים וחברת 'עדן' מזמינות את הציבור הרחב ליהנות מפסטיבל הקולנוע ירושלים, שיתקיים ב 9-19/7. במהלך ימי הפסטיבל יערוך המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים אירועים ברחבי העיר

האירועים יתקיימו ברחבי העיר העתיקה, בבית הנסן, ובמרכז העיר. כולם פתוחים לציבור הרחב ללא עלות.

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים סיפר, כי "בשנה שעברה החלטנו לראשונה להוציא את פעילות הפסטיבל מגבולות הסינמטק אל רחבי העיר. ההצלחה לה זכו הקרנות החוץ באגן העיר העתיקה הובילה אותנו להרחיב את הפעילות והשנה היא תתקיים גם במרכז העיר. אירועים בינלאומיים בסדר גודל כזה המתקיימים בירושלים, מהווים הזדמנות יוצאת דופן עבור היוצרים הצעירים בירושלים. במסגרת החגיגה הקולנועית תינתן במה ללהקות ואמנים ירושלמים, ויוצגו סרטים מהטובים שיש היום בארץ, כולם הופקו ונתמכו על ידי המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים".

בדרך לסרט, לסיור או להופעה תוכלו לעצור באלרוב שדרות ממילא, להגשים חלום ולקחת חלק בסצנה קולנועית.בימים ראשון עד חמישי (12-16/7/15) בין השעות 16:30-21:30 תוצב במקום עמדה המדמה סט צילום של סצנות משלושה סרטים מוכרים: סצנה רומנטית מהסרט של צ'ארלי צ'פלין; סצנת אבירים מ"שלושת המוסקטרים"; וסצנת שופינג מהסרט "אישה יפה". בעמדה יוצבו תלבושות ואביזרים איתם יוכלו העוברים והשבים להצטלם על ידי צלם מקצועי ובליווי סטודנטים מביה"ס לקולנוע סם שפיגל. כל התמונות יעלו בעמוד הפייסבוק של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים.

בנוסף, אתרי התיירות והתרבות בעיר מצטרפים לחגיגה ומציעים שלל הטבות והנחות במסגרת "קחו יומיים בירושלים". בתי מלון נבחרים בעיר יעניקו הנחה של 50% על הלילה השני, או ארוחת ערב אחת במלון ללא תשלום. כל הפרטים באתר Itraveljerusalem.

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים זו השנה ה-32 בתאריכים 9-19 ביולי 2015 בסינמטק ירושלים. השחקן ההוליוודי ג'ון טורטורו יפתח את הפסטיבל עם סרטו החדש "אמא שלי" (Mia Madre), של הבמאי האיטלקי נני מורטי. בפסטיבל יוצגו למעלה מ-200 סרטים בבכורות של קולנוע ישראלי ובינלאומי עדכני ואיכותי.הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע -משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, מועצת הפיס לתרבות ואמנות, הקרן לירושלים, קרן ון-ליר וקרן משפחת אוסטרובסקי.

 

חגיגת קולנוע חינמית בעיר העתיקה ובמרכז העיר

אגן העיר העתיקה 14-16.7.15:

סיורים:בימים שלישי-חמישי (14-16.7), מהשעה 19:00 בערב, יתקיימו סיורים מיוחדים על ידי מדריכי בית שמואל, שייצאו משער יפו, יעברו בין סמטאות העיר העתיקה, ויסתיימו באתרי ההקרנות. הסיורים ללא תשלום, בכפוף להרשמה מראש באתר האינטרנט של בית שמואל או בטלפון: 02-6203461.

סרטים:

*הקרנות הסרטים הינן ללא תשלום והם ילוו בתרגום לעברית ולערבית.

גן הבונים, בשעה 20:30

שלישי 14.7 – קצה המחר (טום קרוז, אמילי בלאנט)

רביעי 15.7 – בין כוכבים (מתיו מקונהי, מייקל קיין)

חמישי 16.7 – איש הפלדה (ראסל קרואו, הנרי קאביל)

 כיכר המוריסטאן, בשעה 21:00:

שלישי 14.7 – מסע של מאה צעדים (הלן מירן, רוהאן צ'אנד)

רביעי 15.7 – הקופסונים (אנימציה – בן קינגסלי, סיימון פג)

חמישי 16.7 – וויפלאש (ג'יי.קיי סימונס, מיילס טלר)

 שער יפו, 20:00-23:00,

הקרנה מחזורית על החומה של סרטים קצרים לציון 120 שנה לקולנוע, שנאספו מהחומרים הנדירים שברשות ארכיון הקולנוע של סינמטק ירושלים.

 

"כיכר הירח", מרכז העיר 11-15/7(רחבת מוזיאון איטליה, רח' הלל 27):

מידי ערב תעלה להקה צעירה על הבמה להופעה מקפיצה, ולאחריה הקרנת חוץ של סרט ירושלמי בהפקת המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, ובשיתוף חברת "עדן". 

מוצ"ש 11/7 20:30:
פואטרי סלאם-ספוקן וורד ירושלמי! - יונתן בלומנפלד, יותם "הפנתר" הכהן ובן סגרסקי, משוררים ירושלמים אסליים יעלו על הבמה עם קטעי שירה, נבואות זעם, מונולוגים משתפכים, ואנקדוטות משעשעות.


21:00 – "זינוק בעליה" (במאי: אורן שטרן):משפחה ירושלמית בורגנית שברגע טראגי אחד מתפרקת וכל אחד בדרכו המיוחדת מנסה לחבר אותה מחדש.

ראשון 12/7 19:30:

Jacks of Diamond:ג'קס אוף דיימונד הרכב הקאנטרי/בלוגראס/רוק, מקפיץ ושמח.

21:00 – לצוד פילים(במאי: רשף לוי):כאשר נודע ליונתן שסבא שלו וחבריו שדדו בנקים בתקופת המחתרות, הוא משכנע אותם לצאת לשדוד את הבנק של אבא שלו כמבצע אחרון של חייהם. כך ילד בן 12, סבא שלו, החבר העיוור שלו ושחקן אנגלי מובטל יוצאים לשוד הבנק המוזר והנועז בתולדות המדינה עד לסוף המפתיע. 

שני 13/7 19:30:
להקת ז'עלוק הירושלמית מנגנת מוסיקה מרוקאית, תוך שילוב של יצירה מקורית שמתערבבת עם הפולקלור ומתחדשת עם המון אהבה לגרוב, למנגינות ולשפה.

21:00 – פלאות (במאי: אבי נשר):סיפור המתרחש בשכונה ירושלמית, הנמצאת בקו התפר שבין העיר המזרחית והעיר המערבית, וסוחף לתוכו צייר גרפיטי ירושלמי, חוקר פרטי ממורמר, אשת עסקים יפיפייה, בעל כוחות מסתורי, סוחר סמים חד לשון, מלצרית חוזרת בתשובה ופנתר שחור בגמלאות.

שלישי 14/7 19:30:
המוזיקאי מוטי עמיר הוא אולי התשובה הכי טובה לשאלה איך נחלאות נשמעת. בפולק אתני עדין, מוצף געגועים ועם טקסטים על סף התפילה.

21:00 - אורחים לרגע (במאית: מאיה קינג):ליבי, נערה מתבגרת וסוררת שחיה עם אמה בחו"ל נשלחת לארץ לאביה אחרי שנים שהם לא התראו, דווקא בזמן מלחמת לבנון השנייה. בגלל שהאב נמצא כרגע "במעבר בין דירות" הם מתחזים לפליטים מהצפון במטרה למצוא קורת גג.

 

רביעי 15/7 19:30:
Oriental Lab:מוזיקה ערבית,טורקית וצוענית בעיבודים חדשים ומרעננים.

21:00 – הדילרים (במאי: עודד דוידוף):סרט פשע על שני חברים הגרים בשכונת רמות, עובדים בפיצרייה המקומית וחולמים לעשות "מכה" בדרך מקורית.

בית הנסן– מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, 15/7, 20:00 (רח' גדליהו אלון 14, טלביה):

הופעה חיה של Nonprofit Band- מיכאל גריילסאמר, אוהד עילם ואוריאל סוורדין.

הקרנה חגיגית של סרט האימה החדש JeruZalem(בימוי: האחים דורון ויואב פז): סיפורם של שלושה תיירים אמריקאים המגיעים לעיר העתיקה בירושלים בתקופת הימים הנוראים. מה שמתחיל כטיול תמים באתרים הקדושים הופך לסיוט כאשר עוצר מוטל על העיר.

תמונה ראשית: יפים ברבליט, תמונה בגוף הכתבה: שמואל כהן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה