סדרת סיורי אופניים בפארק ירושלים



פארק ירושלים, בשיתוף אגף הספורט של עיריית ירושלים ו"מצוק טיולים" מציעים הטבה ייחודית למשתתפים בקמפיין הקיץ של ירושלים

סדרת טיולי אופניים בימי חמישי ברחבי הפארק שבסופם חוויה ייחודית: תצפית ערב מרהיבה ב"ספארי של ירושלים", סכר מוצא, בו מתקיימת פעילות עניפה של חיות בר .

פארק ירושלים הינו פארק ייחודי. זהו הפארק הגדול במדינה שעוטף את העיר מצפון דרך מערבה ועד דרומה. הפארק כולל 4 יחידות נוף שונות השולחות מעין אצבעות ירוקות אל תוכה של העיר .

נופי הפארק מאפיינים את ירושלים : טראסות עתיקות מרהיבות, מעיינות שחלקם זעירים וחלקם שופעים, מערות ומחצבות עתיקות ואפילו סכר שבחורף משווה לנוף מראה שוויצרי. החוט המקשר בין כל 4 היחידות המרכיבות  את הפארק הוא מסלול אופניים שרובו סלול כיום והוא עתיד להקיף את כל העיר . מסלול זה נוח לרכיבה משפחתית ומאפשר, לצד רכיבה מהנה, גם להתרשם ולהנות מנופי ירושלים הייחודיים.

הפארק הינו תולדה של שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים , המשרד לירושלים והתפוצות, רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל לבין הרשות לפיתוח ירושלים.

סיורי האופניים ייצאו בימי חמישי אחר הצהריים מאיזור צומת הגבעה הצרפתית במסלול של פארק נחל צופים, פארק עמק הארזים, פארק עמק מוצא והחזרה לתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל.

למי הסיורים מתאימים? לבודדים, זוגות ומשפחות שילדיהם מעל גיל 12 שיודעים לרכב על אופניים ברמה סבירה.

המסלול ברובו במגמת ירידה , ועיקרו בנוי על אספלט ( קטעים קצרים בלבד כוללים רכיבה על דרך כבושה או על מדרכה). אורכו כ11 ק"מ והוא מתאים גם לרוכבים חובבים.

ציוד:  אופניים, קסדות, רכב מלווה ומדריך – עלינו! יש להגיע עם בגדים מתאימים לרכיבה ונעליים סגורות חובה! רצוי מאוד להביא תיק גב קטן ובו מים לשתייה , אוכל קל ומצלמה...

תחבורה- הגעה עצמאית לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר, חזרה עצמאית מתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל

מסגרת זמנים:

17:00 – התכנסות בתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר

17:15 – הצטיידות ותדריך יציאה

17:30- יציאה למסלול שכולל 2 תחנות עצירה והסבר בעמק הארזים.

19:30- סיום מסלול, החזרת ציוד ותצפית מודרכת בחיי הליילה של ירושלים

20:30 הסעה להר הרצל. 

 

הסיורים יוצאים בימי ה' בתאריכים: 23.7, 30.7, 6.8, 13.8.

 צילום: יוסי זמיר 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה