כפר בבלי שוקק חיים קם במוזאון ארצות המקרא



חודש אוגוסט החל ומוזאון ארצות המקרא ירושלים מציע שפע של פעילויות לקהל המבקרים, כניסה חינם לילדים ובני נוער בכל ימות השבוע ומגוון פעילויות איכותיות המציעות לילדים הרפתקה היסטורית חווייתית ובעלת ערך מוסף

בכל יום ראשון עד חמישי, 12 עד 27 באוגוסט, תתקיים במוזאון ארצות המקרא פעילות תיאטרלית חווייתית לילדים - "הכפר הבבלי". במסגרת הפעילות יצאו הילדים למסע מופלא במורד נהרות בבל, יחד עם דייג הכפר המסתורי. בדרך יתבקשו הילדים לעבור מכשולים ולפתור משימות מאתגרות ויחשפו לתגליות מעניינות בעקבות התערוכה המרגשת "על נהרות בבל" המוצגת כעת במוזאון. בסיום המסע יחזרו הילדים ביחד עם הדייג למקום מגוריו - כפר בבלי שוקק חיים שהוקם במוזאון במיוחד ולחודש אוגוסט בלבד. שם יפגשו עם בעלי מלאכה מרתקים שישתפו אותם בסודותיהם המקצועיים. הילדים יתנסו בסדנאות צורפות, בישול, דייג ותפירה וכמו בכל שוק כפרי תוסס, יצאו הילדים עם סל מלא יצירות וחוויות.                                                     

צוות ההדרכה המקצועי של המוזאון יחד עם שחקנים מוכשרים ותלבושות מרהיבות יובילו את הילדים להרפתקה חד- פעמית המתרחשת לפני למעלה מ-2,500 שנה. 
משך הפעילות כשעתיים, מיועדת לילדים בגילאי 5-10 ומתקיימת בקבוצות קטנות. הרשמה מראש באתר האינטרנט של המוזאון: www.blmj.org או בטלפון: 02-5611066, מספר המקומות מוגבל.

כניסה למוזאון חינם לילדים מתחת לגיל 18 למשך כל חודש אוגוסט. 
הפעילות בתשלום, הורה מלווה לפעילות יוכל לרכוש כרטיס כניסה למוזאון ב-20 ₪ בלבד. 

הפעילות מתקיימת מדי יום בשעות: 10:00, 11:00, 12:00 ובימי רביעי גם בשעה 16:30.
מחיר פעילות לילד: 35 ₪, מנוי או 3 ילדים במשפחה: 30 ₪, מבוגר: 20 ₪

בנוסף למבוגרים יוקדשו ערבי רביעי של אוגוסט למופעים מקוריים וייחודיים ממגוון אומנויות הבמה, בינהם גם מוסיקה אתנית משובחת, אשר יציפו את המוזאון ביצירות בהשראת תערוכת "על נהרות בבל" . ימי ד, 12.8, 19.8, 26.8, בשעה 20:00

3 ערבי תרבות ואמנות ייחודים של יצירה חדשה על מסורת עתיקה שצמחה עם הגולים בבבל. בכל אחד מהערבים יציגו אמנים רב-תחומיים יצירות אמנות מקוריות אשר נוצרו במיוחד עבור המוזאון ושאבו השראתן מתערוכת הדגל "על נהרות בבל" המתארת את חורבן ירושלים וחיי היהודים בגדלות בבל. האמנים יפגישו תרבויות שונות עם "פס קול" שמתאר את ההסתגלות לארץ חדשה בנוף הנהרות, ובין היתר: מופע מוזיקלי מסעיר "קוורטט תרבותי", של הרכב פרקת אל-חלוואת, שמנגנים מוזיקה מצרית, כורדית ומרוקאית מסורתית על כלי נגינה מסורתיים וכן מבצעים פיוטים מיהדות עיראק (בבל), וכן מחברים בין מזרח ומערב ובין עבר והווה. כן יוכלו המשתתפים ליהנות מסיור אזניות יוצא דופן העובר ב"דרכו של אברהם אבינו", של אמן הסאונד עידן סקלר, מופעי וידאו, אמנות פלסטית ומחול של מעין ליבמן-שרון ושיראל ספרא, מסע שורשים משעשע דרך עבודת וידאו, ומופע אנימציה חיה של פאזוזו מלך השדים.

תמונה: באדיבות יח"צ  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה