אירוע במתחם התחנה הראשונה שמטרתו להפגיש בין ערבים ויהודים באמצעות מוסיקה, כחלק מפרויקטים במסגרת מרכז היוזמות של הלל באוניברסיטה העברית, הכניסה חופשית

"פשוט שרים" הוא אירוע שהוקם מתוך רצון פשוט וחשוב להפגיש בין ערבים ויהודים באמצעות מוסיקה וליצור מפגש בין- תרבותי שאינו נוגע ישירות בדיאלוג על קונפליקט היהודי-ערבי. לפרויקט קיימת חשיבות רבה מאוד ברמה התרבותית ופוטנציאל לקרב דרך המוסיקה בין ערבים ליהודים.

"פשוט שרים" שיתקיים ב-22.10.15 במתחם התחנה הראשונה בירושלים, יפתח בנעימות וצלילים המוכרים לשני העמים אותם ינגן דיג'יי שטייטל שיק. בהמשך תתקיים סדנת ריקוד דבקה. הדבקה נחשב לריקוד מסורתי במזרח התיכון ובארצות הבלקן שם נוהגים לרקוד דבקה בחתונות, במסיבות ובאירועים לאומיים. הריקוד מסמל סולידריות בין הרקדנים והערכה למנהגים המסורתיים ולתרבות המקומית.

בשיאו של הערב תתקיים הופעה של ההרכב מג'הול שיארח את עלמה זהר וג'ורג' סמעאן. המג'הול הוא הרכב של ארבעה חברים שמנגנים מוזיקה אינסטרומנטלית עם השפעות מטורקיה וממרוקו והשפעות גם ממוזיקת הג'אז והרוק. ההרכב מופיע רבות בכל הארץ עם מוזיקה מאוד גרובית ומרקידה.

יוזמת "פשוט שרים" צמחה במרכז היוזמות של אגודת הלל באוניברסיטה העברית בירושלים מתוך רצון לקרב בין העמים דרך אירועי תרבות משותפים. היוזמה שהחלה לפני כארבע שנים על ידי בחור צעיר בשם הדי גולדשמיט במסגרת מרכז היוזמות של בית הלל, מקיימת סדרת אירועי שירה בציבור בערבית ובעברית בירושלים, בהם לוקחים חלק צעירים ערבים ויהודים. המשתתפים לומדים בקבוצות מעורבות את תכני השירים משתי התרבויות, ושרים בערבית ובעברית שירים מאבני היסוד של התרבויות. מוסיקאים משני העמים מובילים ומלווים את השירה, ולקהל מחולקים תעתיקים ותרגומים של השירים בשתי השפות.

פשוט שרים, 22.10.15, שעה 20:00, מתחם התחנה הראשונה בירושלים, כניסה חופשית.


תמונה: צילום- רונן גל 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה