"פרשת הולילנד" - המדינה הגישה כתבי אישום נגד אולמרט ושולה זקן



פרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב שורה של כתבי אישום נגד המעורבים בפרשת "הולילנד" שנחשפה לפני כשנתיים. בין החשודים: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט המואשם בקבלת שוחד, מנהלת לשכתו בעבר שולה זקן, וראש עיריית ירושלים הקודם, אורי לופוליאנסקי. ביחידה הארצית לחקירות הונאה מגדירים את הפרשה כ"אחת מהחמורות בתולדות המדינה"

 לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו הבוקר (חמישי) כתבי אישום נגד מספר מהחשודים בפרשת "הולילנד", ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המואשם בקבלת שוחד. ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, ראש עיריית ירושלים הקודם אורי לופוליאנסקי וכן שורה של אישים נוספים: אליעזר שמחיוף, אורי שטרית, אביגדור קלנר, אברהם פנר, אמנון ספרן, יעקב אפרתי ואיש העסקים הלל צ'רני - המוגדר כאחד האישים המרכזיים בפרשה.

על פי החשד, צ'רני (מבעלי הקרקע בפרויקט הולילנד), קידם ו"האיץ" את הליכי הבניה בפרויקט בעזרת מתן שוחד לשורה של אנשי ועובדי ציבור, ביניהם גם ראש הממשלה ועיריית ירושלים בעבר - אהוד אולמרט.
 
חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שחשפה את הפרשה לפני קרוב לשנתיים, הגדירו אותה כ"אחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות מדינת ישראל", כאשר על פי החשד, מדובר בתשלומי שוחד בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, אשר הועברו לכיסם של שורה של בעלי תפקידים בעיר ובועדות התכנון ובניה המחוזיות, כדי שיקדמו את האינטרסים של בעלי הפרויקט. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה