אנסטסיה מיכאלי שפכה מים על ח"כ מג'אדלה - וידאו



דיון בוועדת החינוך של הכנסת על המנהל שלקח את תלמידיו למצעד זכויות אדם, הסלים לעימות חריף. ח"כ מיכאלי, שכונתה "פאשיסטית", מילאה כוס מים ושפכה על ח"כ ראלב מג'אדלה. מיכאלי: "מג'אדלה ילמד איך לדבר אל נשים". צפו בקטע מתוך ערוץ הכנסת

חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) התיזה מים על ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת. היא טענה שהעליב אותה: "מג'אדלה ילמד לא להעליב נשים. הוא פגע בכבוד של הכנסת ובמקום הזה", אמרה לאחר התקרית הקשה.

 במהלך הדיון התפתח עימות בין הח"כים הערבים לבין ח"כ מיכאלי סביב המנהל שלקח את תלמידיו למצעד זכויות אדם ביישוב ערערה, וננזף בעקבות הצעד הזה. ח"כ מיכאלי אמרה שמדובר במעשה חמור. ח"כים ערבים קראו לעברה "פאשיסטית" ו"חוצפנית". ח"כ ראלב מג'אדלה קרא ליו"ר הוועדה אלכס מילר (ישראל ביתנו) להשתיקה, ובתגובה מילאה מיכאלי כוס מים והתיזה לעברו. הוא הגיב: ואמר לה: ״מה את עושה? משוגעת״.

 מג'אדלה נרטב, הסדרנים נכנסו וח"כ מיכאלי יצאה נסערת: "מג'אדלה ילמד לדבר לנשים. אני מתכוונת להגיש תלונה לוועדת האתיקה".

 

 ח"כ מג'אדלה התבטא כי "צריך להתייחס לסיפור הזה בחומרה. לא קרה מעולם שחבר כנסת לקח כוס מים ושפך על עמית. זכות הדיבור הייתה שלי, ויו"ר הישיבה היה דווקא מהסיעה שלה. אני לא חשוד בכלום, להיפך. היא שפכה עליי מים, על הפנים ועל הבגדים, בגלל שדיברתי על נושא שמופיע בסדר היום. זכותי לדבר על כך".

בתגובה לטענה לפיה העליב את מיכאלי הסביר מג'אדלה: "מה שאמרתי היה על פי כללים מקובלים במשכן במסגרת ויכוחים רגילים. לא אמרתי כל מילת גנאי שתפגע בכבודה ובמעמדה. כשהמשיכה להפריע, אמרתי לה: "תשתקי בבקשה".

מלשכתה של ח"כ מיכאלי נמסר בשמה: "מצד אחד, מילותיו של ראלב מג'אדללה שוות לי כקליפת השום, אך יחד עם זאת, תמו הזמנים שגבר יכול לקלל אישה בפומבי, להעליב אותה ולהתנהג באלימות. הזמנים השתנו. אני לא אתן לאף אדם, ח"כ מכובד ככל שיהיה, את הפריבילגיה לנהוג באלימות, בטח שלא במשכן הכנסת. אני ככלל, חושבת שמים הם כלי מצויין להתקרר. המים מבחינתו של ח"כ מג'דללה, היו מחיר זעום, כיוון שמעצר על אלימות נגד נשים, גדול בהרבה". חברת הכנסת מיכאלי, הגישה תלונה בועדת האתיקה של הכנסת.

 

 

 

 

 

"חוק המואזין"

ח"כ מיכאלי ממשיכה לקדם את הצעת "חוק המואזין" ולפיה ייאסר שימוש במערכת כריזה בבתי תפילה. לפי שעה אין רוב להצעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, ולכן היא ירדה מסדר היום. גם הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים מתנגדים להצעה, המכונה גם "חוק המסגדים" או "חוק הרעש" וטוענים כי היא פוגעת בחופש הדת.

 על פי הצעת החוק ייאסר השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה על מנת לקרוא למתפללים. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי מאות אלפי אזרחים בישראל סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם מקריאות המואזין במסגדים. לטענת מיכאלי, מערכת הכריזה מטרידה את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, כולל בשעות הבוקר המוקדמות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה