סערה בכוס מים: ח"כ מיכאלי הורחקה לחודש ימים



ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את ח"כ אנסטסיה מיכאלי לחודש ימים מישיבות המליאה ומדיוני ועדות הכנסת. מיכאלי תוכל להיכנס לישיבות לצרכי הצבעה בלבד. מיכאלי בתגובה: "פעלתי מתוך סערת רגשות. אני מתנצלת ומקבלת עליי את העונש במלואו". גורמים ב"ישראל ביתנו" מעריכים כי בעקבות המקרה, מיכאלי עלולה שלא להמשיך בשורות המפלגה בכנסת הבאה

ועדת האתיקה של הכנסת קיימה הבוקר (שלישי) דיון בנושא התקרית אתמול בוועדת החינוך, התרבות והספורט בה שפכה ח"כ אנסטסיה מיכאלי כוס מים על ח"כ ראלב מג'אדלה. לאחר חילופי דברים קולניים בין השניים.

הועדה החליטה להרחיק את חה"כ מיכאלי לחודש ימים, החל ממחר, מישיבות מליאת הכנסת ודיוני ועדות הכנסת. מיכאלי תוכל להיכנס לישיבות המליאה והוועדות לצורכי הצבעה בלבד.

ח"כ מיכאלי הגיבה על העונש ואמרה: 

"אני רוצה להביע את התנצלותי על עצם שפיכת המים ועל עגמת הנפש באם נגרמה למפלגתי ולעמיתים אחרים בכנסת. אין מקום להתנהגות מסוג זה במשכן מכובד כגון הכנסת או בכלל גם אם מדובר בסערת רגשות הנובעת מהמקום הפנימי והנעלב ביותר.  אני מקבלת על עצמי את עונש הוועדה במלואו. מיותר לציין שישנה עוד עבודה רבה במושב הכנסת ואני מתחייבת להשלימה".


ח"כ ראלב מג'אדלה אמר בתגובה להחלטת הועדה: "אני סומך ידי על החלטת ועדת האתיקה ומקווה שתהווה אמצעי הרתעה כלפי כל מי שינסה להתנהג באופן דומה להתנהגותה של מיכאלי. אני בטוח שהועדת האתיקה עשתה עבודתה נאמנה, כי לא רק הכבוד שלי נפגע אלא גם כבודה של הכנסת".
 

גורמים שונים במפלגתה של מיכאלי (ישראל ביתנו) מעריכים כי בעקבות המקרה והביקורת הציבורית שבאה בעקבותיו, עלולה חברת הכנסת מיכאלי "לשלם" במועמדותה ברשימת המפלגה לבחירות הבאות לכנסת, ומזכירים את המקרה של חברת הכנסת לשעבר של המפלגה, אסתרינה טרטמן, אשר הודחה משורות המפלגה לאחר שהתברר כי שיקרה לגבי תעודות השכלה שהצהירה כי קיימות ברשותה.
 

ולמי שפספס, הנה הקטע המדובר:
 

 

 




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה