מלון "המלך דוד" במוקד פרשיית הונאה במצרים



שני בנקים במצרים תובעים לממש זכויות במלון "המלך דוד" בעיר, שנרכשו עוד בשנות ה-30 של המאה הקודמת. על פי טענתם, שני עורכי דין ישראליים שנשכרו לטפל בתביעה מול הרשויות בישראל - הונו את הבנקים המצריים בסכום הנאמד בכ-18 מיליון שקל. ב"מלון המלך דוד" הופתעו הבוקר לשמוע על פרטי הפרשה

מלון המלך דוד בעיר (תמונות: פלאש90)
שני עורכי דין תושבי ואדי ערה נעצרו אתמול (שלישי) בחשד להונאתם של שני בנקים במצרים המבקשים לממש את חלקם במלון "המלך דוד" בירושלים, מתוקף זיכיון שניתן להם לטענתם עוד בשנות ה-30 של המאה שעברה. על פי החשד, בעזרת קבלות פיקטיביות, הוציאו במרמה עורכי הדין מישראל  סכומי כסף הנאמדים בכ-18 מיליון שקלים - מהבנקים המצריים.

על פי הידוע עד כה, שני בנקים במצרים טוענים כי רכשו זכויות בבית המלון המפורסם עוד בשלהי שנות ה-30 של המאה הוקדמת, וכעת ברצונם לממש את זכויותיהם במלון. לשם כך, שכרו הבנקים את שירותיהם של שני עורכי דין ישראליים מג'ת ומבקה אל-גארבייה שבאזור הקריות, על מנת שיקדמו את תביעת הבנקים בתביעה שתוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשווי המוערך בכ-300 מיליון שקל.


לאחרונה עלה החשד בקרב הבנקים המצריים, כי עורכי הדין מישראל מוליכים אותם שולל, ומבדיקה שנערכה בעקבות תלונה של הגורמים המשפטיים במצרים, התברר כי השנים הגישו לבנקים קבלות מנופחות על אגרות תביעה שהוגשו לרשויות בישראל, וכן נופחו העמלות אשר עורכי הדין גבו עבור פעילים, שבמקרים מסוימים אף התבררה כי כלל לא בוצעה. 

במלון המלך דוד הופתעו הבוקר לגלות כי שם המלון נקשר בסיפור, ואף הודו כי הם אינם מכירים כלל את פרטי התביעה.

התגובה רשמית של המלון: "הנושא אינו קשור לרשת מלונות דן - הבעלים הנוכחיים של מלון המלך דוד".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה