בין הניצולים בטביעת האוניה באיטליה - משפחת אשכנזי מירושלים



בין אלפי הנוסעים שהיו על סיפונה של אוניית הפאר שטבעה מול חופי איטליה בליל שישי - גם משפחת אשכנזי מירושלים. ההורים משה וחנה והבת הילה, היו בין הראשונים להתפנות, וכעת הם ממתינים ברומא לקבלת דרכונים חדשים על מנת שיוכלו לשוב לישראל. סב המשפה, סימן-טוב אשכנזי, שוחח הבוקר עם אבי רצון ברדיו ירושלים על המזל הגדול של בני המשפחה

 למעלה משלושת אלפים נוסעים, ובהם 7 ישראלים, שהו על סיפונה של ספינת הפאר "קוסטה קונקורדיה", שפגעה בשרטון וטבעה מול חופי איטליה בליל שישי האחרון. אלפי הנוסעים חולצו במבצע חירום שנמשך שעות רבות, ועד כה 3 מהנוסעים נהרגו וישנם עשרות נעדרים.

בין הישראלים שהיו על סיפון האוניה היו גם משפחת אשכנזי מירושלים. האב משה (57), רואה חשבון מוכר בעיר, אשתו חנה ובתם הילה (21).
 
בריאיון הבוקר בתכנית "רצון חופשי" עם אבי רצון ברדיו ירושלים, מספר סב המשפחה, סימן-טוב אשכנזי, על שיחה שניהל עם בנו משה לאחר האירוע:

"משה היה באוניה הזאת בעבר בשיט. בזמן האירוע הוא והמשפחה סיימו בדיוק את ארוחת ליל שישי, ואז נשמע רעש גדול והורגש זעזוע ברחבי האוניה. מיד התחילה בהלה גדולה בקרב הנוסעים ופאניקה.. למרבה המזל, הם היו מהראשונים שהספיקו להתפנות בסירות ההצלה הראשונות, והם השאירו מאחור את כל הרכוש והדרכונים".

לאחר הפינוי לחוף, בני המשפחה המשיכו לרומא, שם הם ייגשו לקונסוליה הישראלית מחר בבוקר על מנת שינפיקו להם דרכונים חדשים, ולאחר מכן בכוונתם לחזור ארצה.
האזינו לראיון המלא: 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה