שגריר מצרים לשעבר התארח אצל סניף "העבודה" הירושלמי



דוד סלטאן, שגריר מצרים לשעבר ותושב העיר בהווה, התארח אמש(שלישי) אצל חברי סניף מפלגת "העבודה" בעיר ושוחח עמם על ההתפתחויות האחרונות במצרים ועל ההשלכות של הנעשה שם על מדינת ישראל

במסגרת סדרת הרצאות העוסקות בנושא המדיני, אירח מחוז ירושלים של מפלגת העבודה את השגריר לשעבר של ישראל במצרים, מר דוד סלטאן, אשר מתגורר בשכונת רמות בעיר.

באירוע אשר נכחו בו כחמישים אנשים השתתפו צעירים ומבוגרים כאחד והגיעו אנשים שאינם חברי מפלגה ועדיין הביעו עניין בה ואולי יתפקדו אליה בעתיד.

במהלך האירוע סיפר סלטאן על המתרחש במצרים, כאשר לטענתו כגודל הציפייה מהמהפכה במצרים כך גדולה האכזבה מהתוצאות הנראות בשטח עד עתה. ברמה הפוליטית הצבא עדיין מחזיק ביד רמה בשלטון, ואף מצנזר ברמה מסוימת את העיתונות, האסלאם הקיצוני עלה ככוח הבולט בבחירות שהתקיימו בחודשים האחרונים, הנוצרים ממשיכים לסבול מאלימות, ואין תחושה של בטחון ברחוב. גם המצב הכלכלי הלך והורע עם הזמן, התיירות נפגעה קשות והצמיחה שלילית. גם הנשים לא מצאו מזור במהפכה, ולא נראה כי עם עליית האסלאם במדינה מצבן יהיה טוב יותר, אבל בתחילת הדרך הנשים היו חלק מרכזי מן ההפגנות, הן ארגנו אותן, נאמו בהן והובילו את ההמונים, כך שאולי יש תקווה מסוימת לשינוי.

מבחינת משמעויות לישראל טען השגריר כי כל עוד המו"מ עם הפלסטינים יהיה תקוע השלום עם מצרים יהיה קר ואף יתקרר יותר, אך סכנה לדעתו שישראל ומצרים יידרדרו למלחמה, שכן מבחינת מצרים יהיה מדובר בסיכון שאינה יכולה להרשות אותו לעצמה.


אסתי קירמאיר (בתמונה), מזכירת מחוז ירושלים של מפלגת העבודה סיכמה:

"היה אירוע מוצלח, מפלגת העבודה בעיר בונה את עצמה כתנועה המקיימת מפגשים רעיוניים ופעילות ענפה ותוך כדי מצרפת אליה כוחות חדשים. יש לנו בתחום המדיני אמירות ברורות, ומהערב הזה אשר בין היתר עסק בהקצנה הדתית במצרים, אני תולה תקוות שירושלים לא תהיה כמצרים ולא נהיה עדים לשלטון הקיצוניות הדתית, ואצלינו הנשים שמרימות את קולן יצליחו לשנות את המציאות לטובה" 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה