מזג האוויר סוער - ספק אם יהיה לכם חשמל



בשל מזג האוויר הסוער והעלייה בביקושים לחשמל, מתמודדת חברת החשמל עם עתודות ייצור נמוכות, משעות אחר הצהריים המאוחרות- צפויות תקלות

בעקבות מזג האוויר הסוער שפקד את ירושלים חברת חשמל מודיעה: "אנו מתמודדים הערב עם מחסור ברזרבה חשמלית בעקבות גל הקור, ירידה באספקת הגז ותקלות בלתי צפויות ביחידות הייצור".

חברת החשמל צופה כי הביקוש המשקי לחשמל יגיע לקראת שעת השיא הצפויה לשעה 19:30 לכ- 10,900 מגוואט, מדובר בשיא הביקוש לחורף זה. בשל הירידה באספקת הגז ותקלות במספר יחידות הייצור, יכולתה של החברה לספק חשמל תעמוד על 10,680 מגוואט בלבד.  יצוין, כי כ- 200 מגוואט יוספו למערכת בזכות הפעלת הסכמי גנראטורים ופסגה ניידת ויצרנים פרטיים יוסיפו למערכת כ- 300 מגאווט. 

לפיכך, מדובר ברזרבה של כ- 280 מגוואט בלבד הנחשבת לנמוכה ביותר ודורשת היערכות תפעולית שונה מן הרגיל.

חברת החשמל מבקשת מציבור לקוחותיה להסיט את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה לשעות הערב המאוחרות, ובמיוחד להשתדל לא לעשות שימוש במכשיריםאלה בין השעות 17.00 ל- 21:00. מדובר בין היתר במכשירים הבאים: מדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק וכדומה. 

חברת החשמל  תגברה את צוותי העובדים במחוזות ואת מרכזי השירות 103, אשר  ימשיכו לתת מענה במקרה של תקלות ביתיות ומפגעים.

כמו כן, בעקבות מזג האוויר הסוער, עלולים להיקרע חוטי חשמל ואנו שבים ומזכירים, כי אסור לגעת או לגשת לחוטים קרועים וכי יש לדווח על כך למוקד השירות של חברת החשמל 103 או למשטרה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה