המופתי של ירושלים קרא "להרוג את היהודים"



תגובות סוערות בעקבות הפרסום כי המופתי של ירושלים, מוחמד חוסיין, קרא בשבוע שעבר בכנס ברמאללה כי "על כל המוסלמים לצאת ולרצוח יהודים". ראש הממשלה הנחה את היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד המופתי בחשד להסתה. ח"כ שנלר: דברי המופתי משתלבים עם דברי ההסתה של ח"כ טיבי, המבקשים לרתום את הדת לכמיהתם למלחמת ג'יהאד נגד העם היהודי"

הסתה של ח"כים ואנשי דת ערביים נגד העם היהודי". ח"כ
 ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אמש (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, לבחון האם יש לפתוח בחקירה נגד המופתי של ירושלים בחשד להסתה.
 
המופתי מוחמד חוסיין, מסמכויות הדת הבכירות באזור, נשא דברים בכנס חגיגי גדול ברמאללה לציון 47 שנים להקמת ארגון הפת"ח והתבטא בחריפות נגד היהודים, תוך התבססות על מוטיבים מהאסלאם: "כדי שתחיית המתים תתממש, על כל המוסלמים לצאת ולרצוח את היהודים ויהרגו את צאצאי הקופים והחזירים האלו. גם אם היהודי יסתתר מאחורי סלע גדול או עץ - הסלע והעץ בעצמם יסגירו את היהודי המסתתר מאחוריהם וימסרו אותם בידינו".


ח"כ עתניאל שנלר (בתמונה), הגיב לדברי המופתי ואמר כי דבריו "מהווים חבירה ומשתלבים עם דברי ההסתה של ח"כ טיבי (אשר הילל את ה"שאהידים בשבוע שעבר, י.ח.) וחברי כנסת ערבים נוספים, המבקשים לרתום את הדת לשם מימוש כמיהתם לשפיכות דמים, וחיסול כל סיכוי לקיומו של תהליך שלום אמיתי בין העמים". 

שר החוץ אביגדור ליברמן, הנחה את שגרירויות ישראל בעולם להפיץ את דברי ההסתה של המופתי ולהציגם כדברי הסתה חמורה נגד העם היהודי - המגיעים מפיו של אדם בכיר במוסדות הרשות הפלסטינית. 

המופתי עצמו, לא התרגש מהסערה שעוררו דבריו, ואמר כי "בסך הכל הביא ציטוטים שנאמרו מפיו של הנביא מוחמד הקיימים בקוראן, וכי לא נעשתה ולא יכולה להיעשות כל מניפולציה בציטוטים אלה. לא קראתי לרצוח איש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה