בלוג חיי הלילה של שוורצמן



השבוע אני ממשיכה את המסע שלי, והפעם אל אותה נוסטלגיה מדהימה. אני שמחה להציג בפניכם את אחד הכישרונות שירושלים יודעת ומכירה, בחור כישרוני שגילו הצעיר גורם לכל השומע אודותיו לתדהמה

גם השבוע אני מעלה זכרונות מתוקים, שכולנו עם השנים נוטים מן ההרגל להשאירם כנוסטלגיה. חיי הלילה בירושלים מלווים בהמון כישרונות שהתפתחו והטביעו חותם לאורך שנים, ועם חילופי הדורות חלקם מצאו עצמם במרכז הבמה וחלקם מצאו עצמם מאחורי הקלעים.


ירמי לוי (26) רווק מבוקש, כבר מגיל צעיר החל לשמוע  מוסיקה. כבר בגיל 8 החל להאזין לתחנות רדיו ולהתמקד יותר בשירים. בטקס הסיום של כיתה ו' דאג לשיר של וויל סמית' במופע הסיום וגם רקד קטע סולו.
ירמי בילה את רוב שעות היום בחנויות התקליטים בחיפוש אחר חומרים מוסיקליים חדשים ומעניינים. בכל פעם שקנה דיסק חדש היה מתרגש ונהנה, אפילו מריח הניילון החדש. בחטיבת הביניים למד ב"גימנסיה העברית" וכולם ידעו שהוא אוהב ואוסף מוסיקה. במסיבת חנוכה של כיתה ז' הציע לו רכז השכבה לתקלט ולהפיק את המסיבה ביחד עם חבריו לשכבה. כל אחד הביא קצת מציוד ההגברה והתאורה שהיה ברשותו וכך הם הרימו את המסיבה הראשונה, ומאותו היום כשהתברר לו שהקהל במקום רוקד ונהנה מהמוסיקה שהצוות ניגן התאהב במקצוע.

החל מרגע זה, תיקלט בכל הזדמנות, בגיל 14 וחצי החל לעבוד עם התקליטן רני עמרני שבאמצעתו הכיר את תחום האירועים, הוא היה מנחה וירמי התקליטן.
בגיל 15 זרק רני את ירמי למים העמוקים ונתן לו לנגן לבד בחתונה, זאת אחריות גדולה מאוד אבל התוצאה הייתה מוצלחת, העיקר שהזוג היה מרוצה, זה הכי חשוב מבחינתו (שאפו על האומץ-תקליטן בגיל 15). עם הזמן התמקצע ולמד את העבודה ואז החל לעשות אירועים לבדו ובמקביל גם מסיבות, ימי הולדת, בר\בת מצווה וכו'.
ירמי לוי החל לעבוד בגיל מאוד צעיר בכל מיני עבודות לא רק בתחום המוסיקה כדי שיוכל לעסוק רק בזה בעתיד וכך לאט לאט, קנה ציודים שהיו מאוד יקרים בתקופה ההיא. בנוסף, החל ירמי לתקלט בברים ובמועדונים שונים ואין כמעט מקום שלא ניגן בו.

בהמשך הדרך, הפך ירמי לרזידנט מצליח במועדון הגלאסנוסט. הוא ניגן בימי חמישי בליין "הפריסטייל", "שישי פריסטייל" גם כן ובמוצ"ש בליין המוסיקה השחורה שהוא יזם. בשנת 2001 נכנסה המוסיקה השחורה עמוק לתודעה בארץ וירמי הציע לבעלי מועדון ה"גלאסנוסט", שי קופל, לעשות ערב שלם של "היפ הופ". אחרי חששות ולבטים מצידו מהחשש שזה לא יצליח כי עד אז לא היה ליין כזה, הוא הסכים לתקופת ניסיון ולמרבה המזל הליין הצליח ותפס תאוצה ומאז הכול היסטוריה. באותה תקופה ירושלים הייתה תחת מתקפת הפיגועים הקטלנית והיו לילות שהרחובות היו ריקים מאדם. כעבור 3 שנים עזב ירמי את הגלאסנוסט, זה כבר היה הסוף של מתחם מגרש הרוסים שהיה מיועד להריסה. כיום נותר רק השלט של המקום.

בגיל 18 וקצת התגייס לצבא ושירת בחיל האוויר. גם בבסיס היה מתקלט לחיילים, לקצינים ולטייסים. בסוף שירותו הצבאי פתח את משרד האירועים השוכן באזור התעשייה תלפיות ועד היום פועל שם בהצלחה. "בגיל 21 הכרתי את ירון אילן והייתי מספק לו שירותי הגברה לאירועים, וב-1.9.2009 כשעלה רדיו ירושלים החדש לאוויר ירון הציע לי להצטרף לתוכניתו "מנטה" כעורך מוסיקה ומיד הסכמתי להצעה, עשר שנים הייתי "ערפד" לא הכרתי את שעות הבוקר והייתי חי הפוך, נרדם בזריחה ומתעורר בשקיעה מסדר את חיי לפי הלילה."
"הוא גרם  למהפך בחיי ועל זה אני מודה לו, יש ביניינו קשר מיוחד. הוא פנומן ומפתיע אותי בכל יום מחדש עם ידע רחב בכל סגנונות המוסיקה." כעבור שלושה חודשים ברדיו זיהו אנשי התחנה את הידע המוסיקלי הרחב של ירמי והוא נכנס לתפקיד מנהל התקליטייה של התחנה. כיום משמש ירמי בתחנה עורך מוסיקה והוא זה שמקבל את הסינגלים/אלבומים לשמיעה ראשונה וכך מפזר אותם בתכניות המתאימות. ב-18 במאי שזה יום הולדתו של ירמי, קיבל מתנה מיוחדת וזה תוכנית בהגשתו בימי רביעי בחצות, בשם "Beat Box" בה הוא משדר היפ- הופ.

בשיחתי עם ירמי הוא הדגיש כי:"תמיד הייתי "איש קטן" ורציני וחשבתי על כל צעד בקפידה, אני פרפקציוניסט ופדנט ברמה חולנית לפעמים. אני לא אוהב פזיזות ותמיד חושב עשרה צעדים קדימה, ובכל הקשור לעבודה אין אצלי "חפיף" הכול חייב להיות מקצועי, איכותי והכי טוב שיש. כבר שנים שאני יוצר רמיקסים עם דגש על מקוריות, כיף לשמוע כמעט בכל אירוע/מסיבה רמיקסים שאני יוצר ומדי פעם  להיות נוכח עם הקהל שרובו לא יודע שמי שהכין את מה שמרקיד אותם נמצא איתם ברחבה או לחילופין על העמדה. בנוסף, תמיד הייתי בסצנת הלילה אם זה בפרונט או מאחורי הקלעים. יש שיגידו שהקהל קובע וגם אני אומר את זה באופן מסוים, הבליינים מתבגרים הדור משתנה. בימים אלה אני חוזר קצת למועדונים עם הרגשה שאנשים מתגעגעים לימים היפים. בסופי השבוע אני דואג לשדר ברצועות הלילה של רדיו ירושלים את הלהיטים והמוסיקה הכי עדכנית שקיימת כדי לגרום לכם המאזינים והבליינים לצאת לבילויי עם הרגשה טובה ולהכין אתכם למסיבה".

היה לי לכבוד לשוחח ולהכיר לעומק את ירמי לוי, אדם מוכשר ואמביציוזי.

אחרי שהכרנו את ירמי ועד הפעם הבאה, אני מזמינה אתכם לפתוח את חגיגות יום ההולדת שלי בסופ"ש מדהים.

אוהבת אתכם, יפית.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה