תנועת "התעוררות בירושלים" חשה כי ממשלת ישראל מפריחה את הבטחותיה באוויר ועל כן הבוקר (א') פעילי התנועה יפריחו אוהלים מחוץ לישיבת הממשלה

היוזמה המתקיימת היום (א') מחוץ לישיבת הממשלה, מגיעה בעקבות הקריטריונים שהציג שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס במסיבת העיתונאים לתכנית מחיר למשתכן. הקריטריונים שהוצגו, מראים כי מהמחאה החברתית הגדולה בתולדות מדינת ישראל לא נשאר זכר. אי הכנסתו של סעיף מצוי כושר השתכרות, משמעותה שהטבה בגובה מאות אלפי שקלים, תגיע לאנשים שבוחרים לא לעבוד מרצון על חשבון הציבור שנושא בנטל. פעילי תנועת "התעוררות בירושלים" חשים, כי זה איננו  הצדק החברתי  לו ייחל הציבור בישראל שיצא לרחובות בקיץ האחרון.

על רקע ישיבת הממשלה הבוקר, יפריחו פעילי תנועת התעוררות  שני אוהלים באוויר, זאת לזכר מסקנות וועדת טרכטנברג, מסקנות שהממשלה הבטיחה שתאמץ ומפריחה אותן כלא היו.

מירב כהן חברת מועצת העיר מסיעת "התעוררות בירושלים" אומרת: "הקריטריונים שקבע אטיאס עושים עוול לציבור העובד בישראל. מה ההיגיון לתת משקל כל כך גדול לוותק נישואים ולמספר ילדים? למה זה רלוונטי, למה לא לתת משקל גדול יותר למי שמנסה להשתלב בשוק העבודה, משלם מיסים ומשרת את המדינה. השר אטיאס בחר לתת משקל לשירות צבאי, אבל אל תטעו מדובר בסך הכל בטריק יח"צני, עפ"י הקריטריונים שמציע אטיאס שנתיים של ותק נישואים מקנות יתרון גדול יותר משלוש שנים בצבא, אז איפה בדיוק הבשורה הגדולה?"

מחר (ב') יקיימו פעילי התנועה הפגנה ברחוב שמאי בעיר. ההפגנה תתקיים מול מנהל מקרקעי ישראל, שם עתידים לעלות הקריטריונים של השר אטיאס להצבעה בהנהלה.

תומר דרור יו"ר תא הסטודנטים של התעוררות הוסיף כי: "עושה רושם שהממשלה המכהנת מפריחה לאוויר את חצי מיליון המפגינים שהיו בקיץ האחרון. לא ייתכן כי ממנים ועדה מקצועית ואח"כ משיקולים פוליטיים צרים מתעלמים מהמלצותיה. מפריחים כאן לאוויר חצי מיליון איש, מסקנות של ועדה שלמה, וציבור שלם שממשיך לשאת בנטל לבדו. אין לנו ציפיות משר השיכון, הוא עושה לביתו ולבוחריו, אך אנו מצפים מראש הממשלה ומשאר נציגי הציבור לא לתת לעוול הזה לצאת לפועל. יש לתגמל את מי שנותן ולא את מי שמתעצל על חשבון הציבור."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה