בשעה זו בירושלים הסטודנטים למדעי התזונה משביתים את הלימודים ומפגינים



הקרב על הסטאז': החל מהשעה 12:00 היום השביתו הסטודנטים למדעי התזונה את הלימודים בכל מוסדות הלימוד וכעת הם מפגינים מול משרד המל"ג בירושלים

בדרישה להפוך את התואר במדעי התזונה לתואר ארבע שנתי, בדומה למקצועות פרה-רפואיים נוספים (פיזיותרפיה, הפרעות תקשורת וריפוי בעיסוק)  וכנגד חוסר האיזון הקיים בין מספר הסטודנטים הלומדים את התחום ומספר התקנים להכשרה מקצועית עשרות סטודנטים למדעי התזונה מפגינים כעת מול ישיבת המל"ג בירושלים.

מטה המאבק מנוהל ע"י אגודות הסטודנטים באוניברסיטה העברית, בפקולטה לחקלאות ברחובות, באוניברסיטת באריאל, במכללה האקדמית תל חי וע"י התאחדות הסטודנטים הארצית.


"המאבק של הסטודנטים למדעי התזונה הוא כנגד המצב הקיים כיום של חוסר איזון בין מספר הסטודנטים באקדמיה ומספר התקנים להכשרה מקצועית, דבר היוצר צוואר בקבוק בלתי מתקבל על הדעת". מוסיפים הסטודנטים. "לצערנו, למרות הבעיות הקיימות כיום, המל"ג אישר לפני כחודש וחצי פתיחה של תכנית לימודים נוספת במרכז האקדמי פרס, ברחובות". על צעד זה הגיב מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, כי משרד הבריאות לא יהיה מסוגל להכיל עוד מחזור סטודנטים ממוסד נוסף למסגרת ההכשרה הקיימת כיום.

יתרה מכך, לסטודנטים נודע כי ישנם מוסדות פרטיים נוספים, אשר לא מתוקצבים ע"י המל"ג, שחפצים ופועלים על מנת לפתוח חוגים למדעי התזונה משלהם. מהלך שכזה יוביל לאינפלציה במקצוע דיאטן/תזונאי, שסטודנטים עמלים כה קשה להגיע אליו, וכן יצר על צוואר הבקבוק אף יותר מהמצב הנתון.

במהלך ההפגנה קראו הסטודנטים למל"ג לפעול לקידום פתרון הולם לבעיה ע"י יצירת תואר ארבע שנתי הכולל לימודים באקדמיה והכשרה מקצועית,דבר שישווה את המצב לתארים הפרא רפואיים הנוספים. הם קראו למל"ג להתייחס לבעיה ברצינות ובדחיפות הראויה ונשאו שלטים עליהם כתוב "יותר מדי סטודנטים-פחות מדי תקנים" ; "3 שנים לימודים, 2 שנות המתנה, 1 תזונאית מובטלת" ; "יש מקצוע – אין עתיד" ; "די די להמתנה – התזונאים אוכלים אותה" ועוד.

אנה פישמן, סיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית,בוגרת מדעי התזונה וממובילי המאבק אמרה במהלך ההפגנה כי: "מהלך שכזה יוביל לאינפלציה במקצוע דיאטן/תזונאי, שסטודנטים עמלים כה קשה להגיע אליו, וכן יצר על צוואר הבקבוק אף יותר מהמצב הנתון. חוסר התלות בין האקדמיה להכשרה המקצועית וההמתנה חסרת התקדים מובילים לירידה באיכות המטפלים שיוצאים לשוק העבודה וגורמים בסופו של דבר להרס המקצוע. התכנסנו כאן היום כדי להדגיש את גודל המצוקה בה אנחנו והמקצוע נמצאים ולדרוש שהמל"ג והמוסדות האקדמיים יתאחדו למציאת פתרון. באנו לקחת אחריות על העתיד ביחד איתם".

מצב זה, משפיע על הסטודנטים בכל המוסדות אשר בהם קיים מסלול למדעי התזונה המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה: הפקולטה לחקלאות ברחובות-האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת אריאל שבשומרון והמכללה האקדמית תל-חי ליד קריית שמונה. לפיכך החליטו הסטודנטים להשבית את הלימודים ולצאת להפגין.

 

תמונה: באדיבות דוברות האגודה באוניברסיטה העברית בירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה