21 עולים יוצאי אתיופיה יגשימו חלום וירכשו מקצוע לחיים



21 עולים חדשים וותיקים יוצאי אתיופיה מתחילים השבוע את שנת הלימודים שלהם במחזור השני בבית הספר לצורפות.

לפני כחודשיים הסתיים המחזור הראשון של בית הספר שנפתח לפני כשנה וחצי בו למדו 21 הסטודנטים את רזי הצורפות, ייצרו קולקציות ייחודיות של תכשיטים שאף נרכשו ונענדו על צווארן של נשים רבות בישראל ובחו"ל. הסטודנטים, בני הקהילה האתיופית סיימו את תקופת ההכשרה ונקלטו כעובדים מן המניין בחברת התכשיטים YVEL  ובמיזם החברתי MEGEMERIA -  כפי שהובטח להם על ידי הזוג לוי. אורנה ואיציק לוי, בעלי חברת התכשיטים המצליחה  YVEL הם שיזמו את הפרויקט המנוהל במשותף עם עמותת "ידיד".

במהלך החודשים האחרונים התברר כי לתכשיטים הייחודיים המיוצרים על ידי הצורפים החדשים יש ביקוש רב בארץ ובחו"ל, בשנת 2012 לבדה נמכרו תכשיטים בהיקף של למעלה מרבע
מליון ש"ח ובשנת 2013, כך צופים ב MEGEMERIA, צפויות המכירות לעבור את רף מליון השקלים. כל ההכנסות מהמכירות מושקעות בחזרה בהפעלת בית הספר והמיזם החברתי עסקי על מנת להרחיב את פעילותו.

אורנה לוי, מנכ"לית YVEL , אמרה בסיום המחזור הראשון: "אני שמחה ומתרגשת שאכן עמדנו בהבטחתינו ואנו יכולים כיום להעניק ל - 21 משפחות אתיופיות את האפשרות להיות גאים שהם חלק מהחברה הישראלית. אני מקווה שחברות נוספות ילכו בעקבותינו ויפתחו מיזמים עיסקיים נוספים לטובת המיגזרים והקבוצות בחברה שכה זקוקות לכך".

שרי רבקין, מנכ"לית עמותת "ידיד", המלווה את סיפור עלייתם ארצה וקליטתם של העולים מאתיופיה עוד משנות השמונים ציינה כי "זה לא דבר פשוט למצוא חיבור כה אמיתי בין עסק רווחי ומצליח לבין היכולת לקיים, במשותף עם עמותת "ידיד", פרויקט המייצר בטחון תעסוקתי אמיתי לעובדים תוך שמירה והקפדה על זכויותיהם. מדובר במודל חדש אשר ממשלת ישראל חייבת לבדוק כיצד ניתן להתאים אותו גם במקומות אחרים במשק לקידום קליטתם של עולים מאתיופיה ומארצות אחרות".

בוגרי המחזור הראשון של בית הספר לתכשיטנות, הבטיחו כי יסייעו ככל האפשר להצלחת חבריהם, העתידים להתחיל בימים אלו את לימודיהם בבית הספר, וללמוד את מקצוע הצורפות.

MEGEMERIA הוא כאמור, בית ספר לצורפות של חברת YVEL בשיתוף עמותת "ידיד". זהו מיזם חברתי עסקי ייחודי, המציע אפשרות לבני העדה האתיופית, שהגיעו לארץ ללא רכוש והשכלה, לרכוש מקצוע ללא כל תשלום ולזכות לתמיכה מקצועית של מורה לעברית, עובדת סוציאלית ומערך תומך נוסף ללא קשר ללימודים.

 

צילום: גיורא פנחסי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה