ניר ברקת: הקריאות הגזעניות פוגעות בבית"ר



ראש העיר פרסם הודעה בה תמך בארקדי גאידמק על ההחלטה לצרף את צמד השחקנים מצ'צ'ניה: "אסור לנו ערכית ומוסרית להפלות שחקנים מוסלמים ונוצרים"

פלאש 90
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התייצב הבוקר לצידו של בעלי בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק שהודיע אתמול על רצונו לצרף שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוזני, ג'אבריל קדאייב וזאור סאדייב.
 

ברקת שהיה מעורב בהחתמת השחקנים, פרסם הבוקר הודעה בה נכתב: " עיני העולם כולו נשואות להתנהלות עם ישראל בירושלים, בפרט ביום השואה הבינלאומי, יום בו העולם כולו מוקיע את שנאת היהודים שהובילה לשואה. הדת היהודית מחייבת להתייחס למיעוטים החיים בקרבנו בצורה שוויונית והוגנת וכפי שאיננו רוצים שיופלו יהודים לרעה ברחבי העולם מעצם היותם יהודים, אסור לנו ערכית ומוסרית להפלות שחקנים מוסלמים ונוצרים מלשחק בקבוצות הספורט שלנו. זהו איננו רק עניין של כדורגל, אלא אינטרס יהודי ולאומי כאחד".
 
"החלטת הנהלת בית"ר ירושלים לתגבר את הקבוצה בשני שחקנים איכותיים ומקצועיים, היא החלטה נכונה ללא כל קשר לדתם. העובדה שמדובר בשחקנים מוסלמים, אסור שתהווה שיקול. בית"ר ירושלים עשתה בשנתיים האחרונות קפיצת מדרגה בהתמודדות עם הגזענות והאלימות ועל כך יש לחזק את המועדון,  הקריאות הגזעניות של מיעוט בקרב האוהדים פוגעות בראש ובראשונה בקבוצה ויש להוקיע אותם מכל וכל. אנחנו נמשיך להילחם בגזענות ובאלימות בכל צורותיה ולפעול לדו קיום, לשוויון ולהוגנות בין כלל תושבי העיר ואוהביה".  
 
בבית"ר לא מתכוונים לוותר על החתמתם של השניים. נכון לעכשיו נראה כי השניים חוששים להגיע ארצה מאחר והקריאות הגזעניות שהושמעו אתמול בטדי הגיעו לאוזנם של השניים שהבינו שאינם רצויים בבית"ר. ארקדי גאידמק מצידו לא מתרגש מהפרסומים השונים והודיע שסאדייב וקאדייב ינחתו בארץ בשבוע הבא.

ניר ברקת בראיון לתכנית בדרך הביתה עם שלום אורן:
 
צילום: פלאש 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה