רמזאן קאדירוב: בטוח שאוהדי בית"ר לא מודעים למעשיהם



נשיא צ'צ'ניה והבעלים של טרק גרוזני התייחס לסערה סביב הגעתם של סאדייב וקאדייב לבית"ר. הדירקטוריון התכנס, כעס בעמותת האוהדים: ״מוחים על העובדה שהחלטות מתקבלות ללא דיון". הדירקטוריון אישר את החתמת השחקנים המוסלמים

רמזאן קאדירוב, נשיא צ'צ'ניה והבעלים של טרק גרוזני שאירח לפני שלושה שבועות את בית"ר ירושלים כחלק משיתוף הפעולה בין המועדונים, פרסם אירח היום מסיבת עיתונאים והתייחס לקריאות הגזעניות של קומץ אוהדי בית"ר. הקריאות כזכור הגיעו בעקבות החלטת הנהלת הקבוצה לצרף למועדון שני שחקנים מוסלמים, זאור סאדייב וג'אבריל קדאייב.
 

מעשי אוהדי בית"ר הגיעה עד צ'צ'ניה ועד אוזניו של הנשיא. רמזאן אמר היום אחה"צ: "אוהדי בית"ר אולי פעלו מרגש.אני קורא לרשויות לאכוף את החוק ולהפגין סלחנות כלפי האוהדים. אני בטוח שהם לא מודעים לאי התקינות של מעשיהם".
 
"כדורגל הוא משחק והדת לא חשובה. לא צריכים להיות הבדלים בין מוסלמים, נוצרים, יהודים או בודהיסטים. ההבדלים האלה לא קיימים. הספורט מביא את כל האנשים ביחד ואנחנו רוצים לראות את גרוזני ובית"ר ביחסים חמים וידידותיים".
 
"כשאנחנו מזמינים שחקנים או צוות, אנחנו לא מתייחסים לגרף הלאום. בשבילנו הלאום של כל השחקנים הוא כדורגל. אנחנו מתכוונים לדבוק במדיניות הזו. גם זאביק חיימוביץ' ששיחק אצלנו זכה מהיום הראשון למעריצים ואהדה".
 
לסיכום אמר קאדירוב: "אני מאמין באמונה שלמה שלידידות בין בית"ר וטרק יש עתיד גדול. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לשמור על החברות".
 
הדירקטוריון התכנס ואישר את צירוף סאדייב וקאדייב
 
הערב התכנסו חברי דירקטוריון בית"ר על מנת לדון בצירוף השחקנים שאגב, יגיעו ככל הנראה אחרי לחץ גדול שהופעל ועוד יופעל עליהם מצד בעלי המועדון טרק גרוזני וארקדי גאידמק.

בעמותת האוהדים לא אהבו את ההחלטה החד משמעית של ארקדי גאידמק והערב, פירסמה העמותה הודעה: ״כשותפה לניהול המועדון כפי שנחתם בתחילת העונה, העמותה מוחה על העובדה שמהלכים משמעותיים בקבוצה מתקבלים מעל ראשה וללא דיון מסודר ומעמיק בדירקטוריון. העמותה ממשיכה לתת גב למאמן הקבוצה לבחור את השחקנים הרצויים לו והמתאימים מקצועית לקבוצה- ללא הנחתות והכתבות של אף גורם במועדון או מחוצה לו".

"העמותה רואה עצמה גוף המייצג את כל פסיפס אוהדי הקבוצה ועל כן מצפה שהשותפות בניהול המועדון גם תיראה וגם תיעשה למען קהל אוהדי הקבוצה שהצטרפו למיזם שהתחיל בקיץ וחיזק את החיבור בין היציעים למועדון. העמותה לא תאפשר שימוש במועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ככלי ניגוח פוליטי בשום מקום ובשום זמן. העמותה קוראת לאוהדים להמנע מגילויי אלימות וגזענות וקוראת לפוליטיקאים משני צידי המפה הפוליטית להמנע מליבוי להבות השנאה והשטנה, העמותה קוראת לתקשורת להמנע מהסתה כחלק מהאחריות הציבורית המוטלת עליה״. שמוליק לוי ואליק הראל מעמותת האוהדים, נטשו את ישיבת הדירקטוריון לפני ההצבעה על הנחתת השחקנים.

כאמור, בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה אושרה החתמתם של החלוץ והבלם הצ'צ'נים. דירקטוריון בית"ר פירסם הודעה רישמית בסיום הישיבה: "בעקבות צורך מקצועי לחיזוק הקבוצה במהלך חלון העברות הנוכחי, בחן המאמן אלי כהן במהלך הביקור בצ'צ'ניה, מספר שחקנים ובעקבות כך הועברה בקשה מבית"ר ירושלים לטרק גרוזני לקבלתם. מתוך שלושה שחקנים שנתבקשו נתקבלה תשובה חיובית בקשר לשניים מהשחקנים, זאור סאדייב וג'בראיל קדייאב, כאשר אף סוכם שהקבוצה הצ'צ'נית תשתתף במרבית עלות שכרם כמחווה של רצון טוב מצידם".

"הדירקטוריון אישר את המשך המגעים לשם קידום המו"מ על ההסכמים. הדירקטוריון מעוניין להדגיש כי הצלחתם המקצועית של השחקנים והיקלטותם בקבוצה חשובה וחיונית להצלחת הקבוצה ולחיזוק הקשר בין המועדונים ללא כל קשר לדת ו/או לאום. הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים יעשו כל שביכולתם להיקלטותם הטובה של השחקנים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה