עימות גזעני בין חבורת נערים לסיירת ליווי תלמידים ערבים באוטובוס אגד בירושלים



מתנדבים של עמותת "יד ביד" ופורום "תג מאיר" ליוו היום (ב') את תלמידי בית הספר הדו לשוני הנוסעים בקו 22 בירושלים, בנוסף לשמירה על התלמידים, חילקו המתנדבים פליירים נגד הגזענות לנוסעים באוטובוס. אך זמן מועט לאחר העלייה לאוטובוס, נתקלו התלמידים והמלווים בחבורת נערים בריונים שקראו וקיללו את התלמידים על רקע גזעני.

הסיירת כנגד הגזענות יצאה היום לללוות את התלמידים בעקבות התקיפה שבוע שעבר לה היו חשופים חלק מהתלמידים שהשתמשו בקו 22, בניסיון לקריאה להפסקת הגזענות יצאו הורים, תלמידים ונציגי עמותת יד ביד ופורום "תג מאיר" לנסיעה בקוו 22 כשהם לבושים בחולצות שאומרות "אור במקום טרור". "כשעלינו לאוטובוס נתקלנו בחבורת נערים שישבה בירכתי האוטובוס והטרידה את תלמידי בי"ס הדו לשוני בקריאות גזעניות ולאומניות" מספר יו"ר פורום תג מאיר ד"ר גדי גבריהו, "ניסינו לפתח דיאלוג עמם אך לא נחלנו הצלחה. הם המשיכו בשלהם בקריאות ובקללות הגזעניות. נוכחנו לחוות על בשרנו את פניה המכוערות של הגזענות בישראל וראינו את הפחד בעיניהם של ילדים יהודים וערבים שכל אשמתם שלומדים יחד בבית ספר מעורב בירושלים. אנחנו גאים להיות חלק מקבוצה שתגן על הילדים האלה בשבועיים הקרובים."
לליווי הצטרפו גם תלמידים מבית הספר הדתי לאומי הרטמן שתמכו בתלמידים הערבים.

עמותת יד ביד שמסייעת בהפעלת בית הספר הדו-לשוני בעיר מתכוונת לספק ליווי לתלמידים על בסיס יומי למשך שבועיים, וזאת, במקביל לדרישה שהופנתה לחברת אגד ולמשטרת ירושלים להצבת מאבטח בקו האוטובוס.  
מנכ"ל יד ביד, המרכז לחינוך ערבי-יהודי בישראל, שלום (שולי) דיכטר: "זו חובתה של המדינה וגם של החברה לשמור על ביטחונם של התלמידים. קהילות יד ביד בירושלים ובמקומות אחרים בארץ ימשיכו לתמוך בבתי הספר הדו לשוניים ולתת גיבוי מלא לתלמידים שלהם,ערבים כיהודים. התלמידים הללו, המורות והמורים, ההורים והאזרחים התומכים בהם הם הגרעין הפורה של האזרחות במדינה. צריך להשקות אותו, לשמור עליו ולטפח אותו למען העתיד של כולנו."
 
צילום: יוסי זמיר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה