הרפורמה בחינוך: פטור מפסיכומטרי



משרד החינוך עתיד להודיע היום (יום ד') על ביטול הפסיכומטרי כתנאי קבלה ללימודים בהשכלה גבוהה

תתקיים מסיבת עיתונאים בנושא התכנית הלאומית "ישראל עולה כיתה" – תכנית הלימודים החדשה לקידום למידה משמעותית במערכת החינוך.

שר החינוך, שי פירון, עתיד להודיע היום (יום ד') על רפורמה בפסיכומטרי לפיה האוניברסיטאות יקבעו קריטריונים לקבלה ללימודים רק על סמך בגרות. על פי התכנית יידרשו ממצוע בגרויות או ציון פסיכומטרי במקום ממוצע של שניהם. בחינות הבגרות יתחילו מכיתה י"א, והן יכילו כ-70% מחומר הלימוד. 

חבר ועדת החינוך ח"כ ד"ר שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו) בירך על הרפורמה בחינוך ואמר "באב הסוף לתעשיית הבחינה הפסיכומטרית שגבתה אלפי שקלים וחודשים רבים של מאמץ, ללא תועלת מהותית". אוחיון ד"ר לחינוך ולשעבר סגן מנהל בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן הוסיף כי "אני מברך על החשיבה המחודשת בכל הנוגע למבחני הבגרות. יש מקום לשינון ויש מקום לחשיבה יצרתית של התלמידים, השילוב של בחינה ומטלות אחרות הוא שילוב מנצח". 
 
חה״כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) , יו״ר השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית לשעבר, אמר היום (יום ד'): "אני מברך על התכנית, אשר תגביר את הנגישות להשכלה הגבוהה. אני אפעל על מנת לוודא כי התכנית תכלול את כלל המוסדות במערכת ההשכלה הגבוהה ותאפשר חופש פעולה רב יותר בידי המכללות בקביעת תנאי הקבלה ובהגברת הנגישות, תוך עידוד המצוינות. שערי הכניסה לידע צריכים להיות פתוחים לכל המעוניין, כבר זמן רב שאני מייחל לצעד זה והוא נכון להשכלה הגבוהה ולעתיד המדינה".

 
צילום: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה