שכונת ימין משה: גן הטרום-חובה הראשון בארץ שמשלב דתיים וחילונים



הגן הייחודי פועל ברוח בית הספר "קשת" הירושלמי ומיועד לגילאי 3-4. בגן פועלות תכניות חינוכיות משותפות לדתיים ולחילונים

מדובר בגן הטרום-חובה הראשון מסוגו בארץ שמתנהל במתכונת ייחודית של שילוב ילדים חילונים ודתיים. תכניות הלימוד אינן מפרידות בין התלמידים הדתיים לחילונים אלא משלבות תכנים דתיים כדוגמת התפילות הידועות, לצד תפילות אישיות של התלמידים יחד עם תכני ספרות עברית, בנוסף, הצוות החינוכי מורכב מגננת דתיה וסייעת חילונית.
 
הגן נחנך בשכונת ימין משה בירושלים, על ידי ראש העיר, ניר ברקת. הוא נפתח ביוזמת חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הצעירים חנן רובין, שעמד בראש קבוצת הורים שנרתמו להקמתו בשכונה הירושלמית הוותיקה. עיריית ירושלים נרתמה למאמץ וערכה שיפוץ מקיף למבנה בשכונה שהיה נטוש בשנים האחרונות. 
הגן נפתח לאחר 17 שנים בהם לא היה קיים גן ילדים בשכונת ימין משה, בשל שינוי המגמות בעיר והגידול במספר התלמידים.

ראש העיר, ניר ברקת ציין כי "ירושלים פורצת דרך בהקמת זרמים חינוכיים ייחודיים ומשלבים מסוגים שונים ואני שמח שדרכו המוצלחת של בית הספר קשת לשילוב בין דתיים לחילונים מתרחבת גם אל גילאי טרום חובה. הגן החדש הוא דוגמא נוספת לשיתוף פעולה מוצלח בין העירייה לתושבים שהתגשם ובה בעת החזיר את קולות הילדים אל שכונת ימין משה".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הצעירים, חנן רובין סיפר: "עד לשנה שעברה שלחתי את ילדי לגני ילדים שלא התאימו לי באג'נדה החינוכית, ובדיוק לפני שנה החלטתי שאני לא מוכן להתפשר ומתכוון לעשות הכל על מנת להקים גן שיקיים את הרוח שאנו מאמינים בה, המשלבת דתיים וחילונים. לצד קבוצת הורים שגייסנו ובעזרת הדרג המקצועי של עיריית ירושלים הצלחנו להביא את החלום הזה למציאות, ואין תחליף לכך שאתה יודע שהילדים שלך נמצאים במקום הכי טוב שהם יכולים להיות, וגם במקום הכי יפה שיש, למרגלות חומות העיר העתיקה. שכונת ימין משה חוזרת לחיים בזכות קולות הילדים וקיים שיתוף פעולה פורה עם תושבי השכונה הנרגשים מהיוזמה".

צילום: גל רותם בר 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה