מרחיבים את כביש בגין ל-3 נתיבים



עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת מוריה, יחלו בעבודות להרחבת דרך מנחם בגין (כביש 50) ל-3 נתיבים בקטע שבין מחלף קרית משה לצומת גולומב. פתיחת הנתיב השלישי תקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בקטע זה של הכביש

החל מיום ראשון הקרוב, (19.1) ולמשך כ-3 שבועות תחל חברת מוריה, בביצוע העבודות להתאמת מעקות בטיחות,הרכבת שלטים ותמרורים,מחיקת הניתוב הישן וצביעת הניתוב החדש.

יצוין כי בעת ביצוע העבודות שיבצועו גם בשעות היום וגם בשעות הלילה, צפויים שינויים בהסדרי התנועה הקיימים.

יאיר סינגר, מהנדס בחברת מוריה ומנהל ביצוע פרויקט בגין:"במהלך שלוש השנים האחרונות, ביצענו עבודות הנדסיות להקמת התשתית להרחבת שלושת הנתיבים בכביש בגין.הקטע שבין מחלף קרית משה לצומת גולומב יהיה הקטע הראשון בו התנועה,בשלושה נתיבים כאשר בהמשך גם הקטעים הבאים בכביש,לכיוון דרום עד שכונת גילה,יהיו גם הם בעלי שלשה נתיבים לכל כיוון. 

גם הכניסה לעיר ירושלים תשודרג ב-500 מיליון שקלים, זאת במסגרת השלמת שדרוג כביש מספר 1 במסגרת תכנית לתשתית לאומית 16 משער הגיא ועד למבואות ירושלים. העבודות צפויות להתחיל במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 ולהסתיים במחצית 2017. 

העבודות בקטע זה כוללות את שדרוג כביש מס' 1 באורך של כ – 6.5 ק"מ, הרחבת הכביש לשלושה נתיבים לכל כיוון, הקמת מחלף חמד  ומחלף הראל,  עבודות הסלילה במנהרות הראל וגשרי מוצא, התקנת המערכות  האלקטרומכניות במנהרת הראל והסדרת נחלי ארזה וכסילון.

בסיור שנערך בפרויקט בחודש יוני האחרון הדגיש שר התחבורה ישראל  כץ כי "מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום ע"י משרד התחבורה. שדרוג הכביש יאפשר לעשרות אלפי הנוסעים לחלוף על פני הפקקים ולהגיע לירושלים במהירות ובבטיחות ".

מהחברה, חברת גילי ויואל עזריה בע"מ מקבוצת אורון אחזקות והשקעות בע"מ, שזכתה במכרז נמסר כי "הפרויקט יתוכנן תוך מתן תשומת לב מיוחדת לשיקום והטיפול הנופי ובהתייחסות לנושאי איכות הסביבה בזמן הביצוע. אנו שמחים מאוד על זכייתנו במכרז זה של נתיבי ישראל הרואה בחברתנו גורם מקצועי ורציני  בפיתוח עורק  תחבורה ראשי של מדינת ישראל " .

 

 

תמונה: מורגן, באדיבות מוריה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה