האם ישולמו לתושבי ירושלים פיצויים בעקבות הסופה?



ועדת הפנים של הכנסת עסקה השבוע בפיצוי התושבים בעקבות סופת השלג. אתמול (יום ב')התקיימה ישיבה של "ועדת המשנה ללקחי הסופה", הדיון עסק בנושא הפיצויים לרשויות המקומיות והאזרחים

סופת השלגים שפקדה את ירושלים וערים נוספות גרמה לנזקים כבדים של תושבים ובעלי עסקים ברחבי העיר. כעת דנה הכנסת במתן פיצוי לכל נפגעי הסופה.

לדיון בכנסת שהתקיים השבוע, הוזמנו נציגים רבים ממשרדי הממשלה השונים בהם משרד רוה״מ, משרד הפנים,  משרד הביטחון, משרד לביטחון פנים, המשרד להגנת העורף, האוצר, מרכז השלטון המקומי, ועיריית ירושלים, אותה ייצגה חברת מועצת העיר מטעם "התעוררות" ומחזיקת התיק לקידום עסקים, עינב בר (התעוררות) שבלטה בדיון ואמרה בין השאר: ״אני כאן כדי לייצג את התושבים. אני מצפה שממשלת ישראל, אשר יודעת להיות שותפה מלאה שלנו בתשלומי המס הגבוהים, אותם אנו נדרשים לשלם, תהיה פרטנרית אמיתית גם ברגעי משבר, כדוגמת המקרה הנ״ל ותפצה את התושבים בצורה הולמת״.

בר המשיכה: ״עקב הסופה העסקים והעובדים בעיר ירושלים ספגו מכה כלכלית קשה. עסקים שנפגעו פיזית, לא היו זכאים לפיצוי מחברות הביטוח, הפידיון החודשי שלהם נפגע קשות במהלך השבוע שבו נאלצו להיות סגורים וכך גם העובדים שלא הגיעו לעבודה. זוגות הורים לא התפרנסו במשך שבוע שלם, שהרי גם כשהתשתיות שוקמו באופן יחסי ואפשרו להם לצאת לעבוד, מערכת החינוך הייתה מושבתת ולא ניתן היה לשוב לשגרה של ממש. מדובר במצב קיצון בו בירת ישראל הייתה נצורה ומושבת לחלוטין ועקב כך אני מצפה כי הממשלה תדע לתת מענה באופן חריג ומתחשב גם לעובדים במגזר הפרטי. במגזר הציבורי כבר הבינו את חומרת המצב והחליטו להעניק מענה לעובדיהם, ע"י מתן חצי יום חופש על כל יום היעדרות. דרישה זו, אינה מנותקת מהמציאות, שכן ישנו תקדים ממבצע עמוד ענן, בו שמעה הממשלה את זעקת התושבים והחליטה להעניק פיצויים עבור אובדן ימי הכנסה אלו. כך מצופה מהם גם הפעם ".

יו״ר הועדה, ח״כ נחמן שי (העבודה) קיבל את דבריה של בר ואמר כי הוא מבין את מצוקתם הקשה של התושבים. יחד עם זאת, לא ניתן היה לתת פתרון מידי במסגרת הוועדה, ולכן ציין כי יפעל לקדם דיון נוסף עם הגורמים הרלוונטיים, שיתנו את הדעת בסוגיה. בנוסף אמר שי, שהועדה תתייחס לסוגית פיצוי זו בהמלצותיה.

חברת המועצה עינב בר, הוזמנה לועדה ע"י ח"כ נחמן שי, לאחר שפעלה רבות בנושא מאז הסופה הקשה שפקדה את העיר ירושלים. בר אף פנתה לפני מספר שבועות לשר נפתלי בנט, לשר יאיר לפיד וחברי שדולת ירושלים, בדרישה לפצות את בעלי העסקים והעובדים שנפגעו כלכלית עקב הסופה הקשה, מתוך ההבנה, כי זו חובתם לתושבים. 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה