תנועת הצופים מצטרפת למאבק באפליה ובגזענות



בימים האחרונים הודיעה תנועת הצופים, תנועת הנוער הגדולה בישראל אשר מונה 80,000 חניכים, על הזדהותה עם מסרי הקמפיין ורצונה להצטרף למאבק החברתי שמוביל משרד המשפטים כנגד תופעות פסולות של אפליה וגזענות

קמפיין המשרד כלל תשדירי פרסומת בערוצי הטלוויזיה, ברדיו ובתקשורת הכתובה וכן קמפיין דיגיטל נרחב ברחבי רשת האינטרנט. כמו כן, בימים אלו מופצת ברשתות החברתית עצומת העיניים "חותמים עם העיניים", אליה הועלו כבר אלפי תמונות עיניים של אנשים שביקשו להביע הזדהות עם מסרי הקמפיין כנגד אפליה וגזענות בחברה הישראלית. על העצומה חתמו כבר נשיא המדינה, שמעון פרס; שרת המשפטים, ציפי לבני; שר האוצר, יאיר לפיד; יו"ר הכנסת לשעבר, ראובן ריבלין ועוד ידוענים רבים מתחום הבידור והתקשורת. 

מהצופים נמסר כי התנועה חיה את הערכים הללו יום יום ופועלת לשילוב כל החניכים באשר הם, החל מעולים מחבר העמים ובני העדה האתיופית וחניכי צמי"ד (חניכים עם צרכים מיוחדים המשולבים באופן פרטני בכל שבטי התנועה) ועד לחניכי עדת הצופים הדתיים.

ההצטרפות לקמפיין המאבק באפליה תכלול גם, בין היתר, העברת פעילויות חינוכיות בנושא שכן, אופי הפעילות הערכית בתנועת הצופים וההוויה בתנועה חופפים לעקרונות הקמפיין.

שרת המשפטים, ציפי לבני: "במדינה דמוקרטית אין מקום לגזענות ולאפליה שהיא עבירה על החוק. אנחנו נמשיך להפגין אפס סובלנות לתופעות הללו, שאנחנו חותרים ופועלים למגר אותן. בנושא זה צריכה להיות גם התגייסות שלכם - אזרחי ישראל, אתם, שאכפת לכם מעתיד החברה והמדינה. אתם, שרובכם המכריע יודע שגזענות ואפליה לא רק גוררות השלכות חוקיות, אלא גם השלכות מוסריות. הגיע הזמן שנסתכל זה לזה בעיניים, ונבין שכולנו בני אדם שווים בפני החוק ובפני האלוהים, ושאין מקום לתופעות הללו בישראל של 2014"

מזכ"ל תנועת הצופים, גל בן שימול: "תנועת הצופים הינה תנועת הנוער הגדולה בישראל עם כ-80 אלף חניכים בה. אני גאה להצטרף לקמפיין חשוב וראשון במעלה של משרד המשפטים היוצא כנגד אפליה וגזענות במדינת ישראל. ערכי הליבה של תנועת הצופים מושתתים על יסוד של קבלת האחר והשונה. אנו בתנועה מעודדים את החניכים ליצירת פעילות משותפת קרי פסיפס רחב של בני נוער מכל קצוות הקשת האנושית תוך חיזוק תחושת המסוגלות וההערכה העצמית. תנועת הצופים רואה את תפקידה כשלב חשוב ואינטגרלי עבור בני הנוער בישראל בדרך להפיכתם למנהיגי העתיד".

 

את הקמפיין מוביל משרד המשפטים, בהפקת לשכת הפרסום הממשלתית. לקמפיין הצטרפה התאחדות הסטודנטים שפועלת גם היא להפיץ את הקריאה נגד האפליה בקרב ציבור הסטודנטים.

תמונה: flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה