תלמידי ירושלים מתכנסים למודל הירושלמי של העצרת הכללית של האו"ם



כ-200 תלמידי כיתות י'-יב' מ-14 בתי ספר ברחבי העיר יקיימו סימולציה של וועידת האו"ם בבירה וידונו בסוגיות המהותיות העומדות על סדר היום העולמי, במסגרת כנס מודל האו"ם IMUN- Israeli Model United Nation

פרויקט "מודל האו"ם" הוקם ביוזמת תיכון ליד"ה ומשרד החוץ ובתמיכת מנח"י וקרן ירושלים, והינו כנס ייחודי המדמה לבני הנוער את אופן קבלת ההחלטות בזירה הבינלאומית ומפתח את חשיבתם הדמוקרטית.

בשנה הראשונה לקיומו השתתפו בכנס שבעה בתי ספר בלבד והשנה נרשם מספר שיא של 14 בתי ספר אשר לוקחים בו חלק. 

בתי הספר המשתתפים השנה בפרויקט הם: בית חינוך, זיו,  בויאר, אור תורה בנות, הרטמן בנות, הרטמן בנים, רנה קאסן, סליגסברג, פלך, מקיף גילה, תיכון ליד"ה, אורט מכללה, קשת, ובית צפאפה.

השנה יערכו הדיונים במשך יומיים (ימי ג' ו-ד') החל מהשעה 08:30 עד 17:30 במתחם נוער שוחר מדע שבגבעת רם באוניברסיטה העברית, ויתמקדו בסוגיות המרכזיות בסדר היום העולמי: זכויות אדם, איכות הסביבה, פירוק מנשק וסכסוכים עולמיים. הכנס ינעל בטקס חגיגי שבו יוקראו הצעות התלמידים ותערך הצבעה על כל אחת מהן.

פרויקט "מודל האו"ם" מפגיש קבוצות תלמידים המייצגים את מערכת החינוך המגוונת בעיר: דתיים וחילוניים, יהודים וערבים, ובכך תורם לשבירת סטריאוטיפים, היכרות וכבוד כלפי האחר.

הכנס יתקיים זו השנה השמינית בירושלים, ומהווה את סיומו של תהליך חינוכי בו לומדים תלמידי התיכון מתחילת שנת הלימודים על עבודת ארגון האו"ם, ובכך נחשפים לפעילות הדיפלומטית בעולם. מטרת הכנס הינה לעודד תלמידים לרכוש הבנה על אירועים המתרחשים בעולם של ימינו, ולהתנסות במחקר ובדיפלומטיה.

הדיונים והכנס מנוהלים על ידי התלמידים עצמם, כאשר נציגות מטעם התלמידים משמשת בתפקיד מזכירות העצרת. כל הוועדות מנוהלות בידי יושבי ראש המתמנים מהמשלחות השונות.

במהלך ההכנה לכנס מתבקש כל בית ספר לבחור קבוצת תלמידים המצטיינים ברטוריקה, מתעניינים בנושאים גלובאליים ובאקטואליה ובעלי שליטה טובה באנגלית. תלמידים אלה עורכים מחקר מעמיק על המדינה אותה ייצגו בכנס, כאשר במהלך ההכנה שומעים התלמידים הרצאות רקע על אותה מדינה מדיפלומטים מהשגרירויות השונות או ממומחים ממשרד החוץ ומהאקדמיה.

בסה"כ נמשך התהליך כמה חודשים מספטמבר עד לאמצע פברואר, בו מתקיים הכנס עצמו. הדרכת התלמידים נעשית במשותף על ידי חברי המזכירות של הכנס, נציגים ותיקים של בתי הספר עצמם ומורה מלווה מכל בית ספר האחראי על המשלחת.

התמונה: באדיבות פלאש 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה