2 תושבי מזרח ירושלים נאשמים בניסיון לביצוע פיגועים



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום (יום ג') לבית המשפט המחוזי בעיר 2 כתבי אישום נגד תושבי מזרח ירושלים בגין עבירות בטחוניות

נגד איאד אבו סארה, תושב שועפט בן 23, הוגש כתב אישום בגין מגע עם סוכן חוץ, קשר לפשע ותמיכה בארגון טרוריסטי ונגד רובין אבו ניג'מה, תושב אבו טור בן 30, הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור ונשיאת נשק, הצתה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום נגד אבו סארה, בסביבות חודש אוקטובר-נובמבר 2013, יצר אדם המכונה "אבו חמזה" קשר עם אבו סארה דרך הפייסבוק. אבו חמזה מסר לנאשם כי הוא פעיל צבאי תושב עזה. במסגרת השיחות ביניהם, שהתנהלו כמעט בכל יום, היה לנאשם יסוד סביר לחשוד כי אבו חמזה משתייך לארגון אלקעאידה. בתחילה, השיחות בין השניים התנהלו דרך הפייסבוק ובהמשך השיחות התנהלו אף דרך סקייפ.

כחודש לאחר יצירת הקשר ביניהם, הציע אבו חמזה לאבו סארה לבצע פיגוע התאבדות. לאחר כשבוע, הסכים לכך אבו סארה. במסגרת זו, הציע אבו סארה לבצע פיגוע ירי לעבר אוטובוס נוסעים שיירד בכביש ירושלים-מעלה אדומים, תוך שהוא מציע כי הוא יירה לעבר גלגלי האוטובוס ולאחר שהאוטובוס ייעצר ויתהפך, הוא ימשיך לירות לעבר האזרחים והחיילים שיגיעו למקום. בנוסף, הציע אבו סארה לבצע פיגוע מקביל בבנייני האומה בירושלים ובקונסוליה האמריקאית בתל אביב. במסגרת זו הציע אבו סארה כי הפיגוע הראשון יתקיים בקונסוליה האמריקאית בתל אביב, באמצעות שני מחבלים מתאבדים שיפוצצו מטעני נפץ. בסמוך לאחר מכן, יתרחש הפיגוע השני בבנייני האומה, כשבשלבו הראשון יגיעו שלושה מחבלים מתאבדים שיפוצצו מטעני נפץ, ובשלב השני יגיע אבו סארה כשהוא נוהג במשאית המלאה בחומרי נפץ, בתוך הסוואה של דודי שמש, ויפוצץ את המשאית בסמוך לכוחות הצלה שיהיו במקום. במסגרת תוכנית זו, בדק אבו סארה מספר פעמים את אזור בנייני האומה תוך שהוא בוחן באיזה ימים ושעות יש נוכחות גבוהה של אנשים במקום. אבו סארה ואבו חמזה דיברו על מחירו של נשק לצורך ביצוע הפיגועים ועל שליחת הנאשם לאימון כלי נשק וחומרי נפץ בסוריה, שם גם יקבל כסף למימון הפיגועים. כן, שוחחו השניים על האפשרות של החדרת מחבלים לישראל באמצעות דרכונים זרים מזוייפים. בנוסף, הואשם אבו סארה בתמיכה בארגון טרוריסטי לאחר שבמהלך חודש הרמאדן בשנת 2013 השתתף בהפגנה בהר הבית בירושלים והניף דגל חמאס.

על פי כתב האישום נגד אבו ניג'מה, במהלך שנת 2013, הקים אבו ניג'מה ביחד עם 3 אחרים שזהותם אינה ידועה, חוליה שמטרתה הייתה לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה לעבר תושבים יהודים בשכונת אבו טור שבירושלים, כאשר החוליה עשתה זאת מדי שבוע. באחד המקרים, במהלך ספטמבר 2013, קנה הנאשם בנזין והכין ביחד עם האחרים עשרה בקבוקי תבערה. הנאשם והאחרים זרקו את בקבוקי התבערה לעבר בית של תושבים יהודים בשכונת אבו טור, וזאת כשהנאשם זורק בעצמו שלושה בקבוקי תבערה. בקבוקי התבערה פגעו בקירות הבית. במועד נוסף, ביום הכיפורים בשנת 2013, הנאשם והאחרים הגיעו מצוידים בשבעה בקבוקי תבערה, אותם זרקו לעבר בית של משפחה יהודית בשכונת אבור טור.

בעוד מקרה, הגיעה החוליה לאבו טור עם בקבוקי תבערה על מנת ליידות אותם לבתי התושבים היהודים, אך הבחינו בשומרים במקום ויידו לעברם אבנים אשר פגעו באחד השומרים במקום וגרמו לדימום בראשו. כמו כן, אבו ניג'מה מואשם כי בסביבות חודש יולי 2013 שוחח עם אדם אחר בנוגע לאפשרות של חטיפת חייל וזאת לצורך ניהול משא ומתן לשחרורו. במסגרת זו הציע הנאשם כי הם יחטפו חייל וימסרו אותו לפעילי ג'יהאד איסלמי בגדה המערבית. לצורך כך, הנאשם החל בניסיונות בירור על מנת שיוכל למצוא פעילים מתאימים, והוא אף החל בבירור לגבי הנקודות המתאימות לביצוע חטיפה זו. בנוסף, אבו ניג'מה מואשם ברכישת ונשיאת נשק ותחמושת לאחר שבשנת 2010 או סמוך לכך, קנה אקדח מאדם שזהותו אינה ידועה, תמורת 10,000 ש"ח. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה