מועצת התלמידים בתיכון למדעים ואומנויות נגד העסקה קבלנית



תלמידים הפעילו לחץ על הנהלת בית הספר ומכרז להעסקת עובדי קבלן הושהה, באמצעות עצומה ומכתב להנהלה דורשת מועצת התלמידים לבטל מכרז להעסקה קבלנית ולקלוט את העובדים בהעסקה ישירה

מועצת התלמידים של התיכון למדעים ואומנויות יאסא החתימה עצומה והגישה מכתב בו הם דורשים העסקה ישירה, למעלה מ-200 תלמידים, הורים ומורים חתמו על העצומה המבקשת להסיר מהלך להעסקה קבלנית של עובדי תחזוקת בית הספר ולקלוט את העובדים דרך העסקה ישירה. 
 
במכתב ששלחה מועצת התלמידים להנהלת בית הספר נכתב "מועצת התלמידים מחזיקה באמונה כי חברות קבלן אינן שיטת העסקה מוסרית ומקומן לא יכירן בבית ספרן בבית הספר התיכון למדעים ואמנויות. בית ספרנו חרט על דגלו חינוך למצוינות, מנהיגות ואחריות חברתית- ואין זה ראוי שיעשה זאת בשעה בה הוא לוקח חלק פעיל בשיטה נצלנית זו".
 

במכתב, פירטה מועצת התלמידים את דרישותיהם, בין הדרישות : לקיים רפורמה מקיפה של העסקה ישירה של צוות התחזוקה, כמו כן העברת עובדים וותיקים בבית הספר להעסקה ישירה ואף קדימות מחודשת מטעם בית הספר "דרישה נוספת שלנו היא שבית הספר, משיחליף את שיטת ההעסקה לישירה, יעסיק עובדי תחזוקה אך ורק בשכר מכובד ובתנאים הסוציאליים הקבועים בחוק, כאשר בעינינו מן הראוי לכלול בתנאיהם גם קביעות, קרן השתלמות ופנסיה. אנו גם דורשים פגישה בין ראשי המועצה לארנון איקן, מנכ"ל העמותה למצוינות בחינוך המעסיקה את חברת מור-הנדסה ואת כלל צוות בית הספר, לא יאוחר מיום שלישי". 
 
מהנהלת המרכז הישראלי למצוינות בחינוך והנהלת בית הספר התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בי-ם נמסר: "הנושא של זכויות עובדים ושמירה על מעמדם על פי הוראות החוק ועל פי אמות מידה של צדק חברתי הינם ערכים חשובים עליהם אנו שמים דגש בכל פעילותינו ואלו גם הערכים שאנו מנחילים לתלמידי בית הספר. לפיכך, במכרז שפרסמנו שמנו דגש מיוחד בנושא הבקרה והפיקוח על הקבלנים. הפנייה של מועצת התלמידים היא מבחינתנו בראש ובראשונה מקור לגאווה והוכחה כי תלמידי בית הספר הם דוגמא ומופת למצוינות חברתית, לא רק לימודית. לאור פנייתם, החלטנו להשהות את המכרז ופתחנו בשיח והידברות מול מועצת התלמידים".

אילוסטרציה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה