מדליית זהב לישראל באליפות אירופה



הסייף הישראלי יובל פרייליך זכה במדליית הזהב אחרי ניצחון 11:15 בגמר על המדורג ראשון בעולם, הספרדי יולן פריירה. פרייליך: "להביא מדליה לישראל זה כבוד". האליפות נערכת בישראל

הסייף הישראלי יובל פרייליך (19), שנחשב לתקווה הבאה של ענף הסיף הישראלי, רשם הערב הישג מרשים באליפות אירופה לקדטים (עד גיל 17) ולנוער (עד גיל 20) הנערכת בישראל. פרייליך זכה במדליית הזהב לגיל נוער, אחרי שגבר בגמר 11:15 על המדורג ראשון בעולם, הספרדי יולן פריירה,  וזאת לעיניי 500 צופים נלהבים. זאת מדליית זהב ראשונה לענף הסיף הישראלי, כשפרייליך עצמו הוא התקווה הישראלית למדליה גם באולימפיאדת ריו 2016.

פרייליך סיפר בהתרגשות אחרי הגמר: "זאת הרגשת סיפוק ענקית. ההרגשה היא לא מהעולם הזה. לעבוד בשביל משהו כל כך קשה ולהשיג אותו בסוף, זה מה שמייחל לו כל ספורטאי. להביא מדליה לישראל זה כבוד גדול".

אבי גרין, מנכ"ל איגוד הסיף: "זה הישג גדול. כולי אושר. מדובר בהצלחה בקנה מידה עולמי, ואני שמח ששמנו את הסיף על המפה. אירופה היא מרכז העולם בסיף, ולהיות מקום 1, זה להיות בטופ העולמי. יובל הוא התקווה האולימפית שלנו למדליה".  

סייף הדקר הישראלי עבר יום דרמטי בדרך למדליה, אשר במהלכו גבר בבית המוקדם על יריבים מאיטליה, לטביה ודנמרק.

בשלב הנוק-אאוט גבר הסייף הישראלי על מטיאס ביביאני הצרפתי בתוצאה 7:13. הקרב, אגב, הופסק באמצע אחרי שעדשת עינו של פרייליך נפלה והוא היה צריך להחזירה למקום. הקרב הבא של פרייליך היה מול פלי מארש הבריטי, אלוף אירופה לנוער בשנתיים האחרונות. מעט לפני הקרב, חש פרייליך ברע, אחרי שסבל מסחרחורות, מה שגרם לו אפילו להקיא. אחרי טיפול של צוות מד"א שנכח במקום, חזר הסייף הצעיר למשטח ואחרי פיגור מוקדם רשם ניצחון מרשים בתוצאה 12:15.

ברבע הגמר ניצח פרייליך 10:15 את אלן פרדזינוב הרוסי וברבע הגמר גבר בקלות 8:15 על השבדי מאנס אנדרסון. יריבו בחצי הגמר היה ההונגרי בלזס הומר, עליו גבר בתוצאה 13:15.

האליפות, שהחלה השבוע ונערכת בירושלים, התקיימה בסוף השבוע בגני תקווה ותחזור לשלושה ימים נוספים באולם מלחה, ששינה את פניו מאולם כדורסל לאחד מאולמות הסיף המתקדמים בעולם. אל האליפות הגיעו כ-1350 משתתפים מ-44 מדינות באירופה. מדובר באחת התחרויות הנחשבות בענף הסייף העולמי, ואליה גם הגיעו 25 שופטים בכירים מחו"ל. על המזרן מתמודדים לא מעט סייפים מדור העתיד של אירופה, כולל ייצוג של נבחרת ישראל, המונה 42 נציגים. 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה