פרויקט "שער שוויון", מיזם חברתי- חינוכי- ספורטיבי בירושלים, יערוך היום (יום ב') טורניר מיוחד במחוז ירושלים, בהשתתפותן של שכונות מגוונות מרחבי העיר, תחת הכותרת "ערבות הדדית"

פרויקט "שער שוויון", הינו מיזם חברתי-חינוכי-ספורטיבי, השואף לבנות חברה טובה יותר המבוססת על ערכי הכבוד, הסובלנות והערבות הדדית, תוך העלאת המודעות של הדור הצעיר ברחבי מדינת ישראל בנושאי ההשכלה ואורח החיים הספורטיבי.

 מטרותיו המרכזיות של הפרויקט, אשר מופעל ע"י עמותת היוזמה החינוכית ספורטיבית (ע"ר) הינן הקניית מסגרת חינוכית, חברתית וספורטיבית לילדים מאזורי הפריפריה החברתית של מדינת ישראל. במסגרת הפרויקט, מוקמות קבוצות בבתי ספר יסודיים לילדים בכיתות ה'-ו' (גילאי 10-12), אשר מורכבות מכ-15 ילדים בקבוצה. בשנת הפעילות תשע"ד, תפעלנה במסגרת הפרויקט 72 קבוצות במחוזות ירושלים, מרכז הארץ, הנגב, הגליל העליון ומחוז הכרמל, כאשר בסה"כ ישתתפו השנה כ-1,100 ילדים.

כל קבוצת ילדים בפרויקט נפגשת במהלך שנת הלימודים 4 פעמים בשבוע במשך שנתיים של פעילות: פעמיים עם מאמן הכדורגל המוסמך לאימון מקצועי ופעמיים נוספות מתקיימים מפגשים עם חונכים במרכז למידה, בהם זוכים הילדים לסיוע בשיעורי הבית ובהכנה למבחנים, וכן לפעילויות חינוכיות להקניית ערכים.

 אחת לחודש, מתקיים בכל מחוז טורניר גדול וחגיגי אליו מגיעות כלל קבוצות האזור, כאשר לקראת הטורניר, הציפייה של הילדים גדולה מאוד. מחוז ירושלים יערוך את טורניר מרץ, היום (יום ב') באצטדיון קראפט שבגן סאקר. בטורניר, ניתן יהיה למצוא קבוצות משכונות מגוונות ברחבי העיר: גילה, גאולים, קריית מנחם, צור באהר, פסגת זאב, נווה יעקב, הר חומה וקבוצת העיר העתיקה.

הטורניר הקרוב יתכבד בנוכחותו של ח"כ פרופסור אבישי ברוורמן ("העבודה"), שיישא דברים בפני הילדים.

מנהל מחוז ירושלים בפרויקט "שער שוויון", איתי גרוס מסר כי הוא מרוצה מהתנופה שהפרויקט צובר, בירושלים בפרט ובארץ בכלל. גרוס סיפר כי ככל שהשנה מתקדמת אנו עדים להפנמת הקשר בין התכנים החינוכיים שמועברים בפרויקט להשתתפות בפעילות הספורטיבית, אצל הילדים, הצוות וכל הגורמים המעורבים.

 גרוס הוסיף כי לצד ההתרגשות של הילדים מהטורניר עצמו, ההיבט החינוכי נשאר במרכז הפרויקט בכלל והטורניר בפרט. גרוס הסביר כי כל מי שנכח באחד הטורנירים של "שער שוויון" הבחין בדגש שמושם על משחק הוגן, לחיצות ידיים וכבוד הדדי בין ילדים משכונות שונות ורקעים שונים. גרוס סיכם כי הבחירה בנושא "ערבות הדדית" נובעת מהרצון לחזק את תחושת הקהילה והמודעות החברתית בקרב הילדים, ותלווה בפעילות חינוכית לפני ואחרי הטורניר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה