השרים אישרו: ייצוג הולם לנשים בוועדות ברשויות המקומיות



ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ ד"ר עליזה לביא שתבטיח ייצוג הולם לנשים בוועדות ציבוריות מקומיות, בחברות העירוניות ובוועדות העירוניות

כיום, אין כל התייחסות לייצוג הולם לנשים, בפקודת העיריות הקובעת בצורה חוקית את הרכב חברי המועצה בוועדות החובה ברשויות המקומיות. בעקבות כך, ברבות מהוועדות העירוניות והמקומיות, שכידוע הן בעלות השפעה רחבה וישירה  על  התושבים,  אין כל ייצוג לנשים. וכך קורה, גם  אם יש להן ייצוג בקרב חברי המועצה.

יוזמת החוק חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא, אמרה על הצעת החוק: "אני שמחה שהצעת החוק עברה כעת בסמוך לסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הגילוי על העדרן של נשים מהוועדה שהוקמה בכנסת לתקציב הביטחון. זו עוד דוגמא לכך שמקומן של נשים עדיין אינו מובטח. חובה עלינו להמשיך ו לדאוג לכך בעקביות. הצעת חוק זו תביא לייצוג הולם במקום בו  נשים, המהוות מחצית מהאוכלוסייה, מודרות ממוקדי קבלת ההחלטות הישירות ביותר עליהן ועל חייהן.  דווקא בוועדות בהן ההשפעה הישירה של ההחלטות המתקבלות ומשפיעות על חיי היום יום של  האזרחים היא גבוהה ביותר, חשוב לא פחות ואף יותר להבטיח מעורבות נשים."

עוד הוסיפה חה"כ לביא כי אחוז הנשים ברשויות המקומיות הוא נמוך מאוד לאור הקושי שלהן להיבחר, ולכן חשוב אף יותר לעודד מעורבותן בוועדות השונות.

חבר הכנסת דב חנין, שיזם הצעת חוק זאת בעבר בירך ואמר "מדובר בצעד חשוב בדרך להגברת ייצוגן של נשים בגופים הציבורים."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה