52.5 מיליון שקלים לפינוי בינוי בעיר



ממשלת ישראל אישרה אתמול (יום א') העברת תקציב של 52.5 מיליון שקלים ליישום תכניות ל"בינוי-פינוי" והתחדשות עירונית שיזמה עיריית ירושלים

ההחלטות שהתקבלו כוללות העברת תמריץ כספי מיוחד למתחמי "פינוי-בינוי" מיוחדים שאת תכנונם מקדמת העירייה, המאופיינים בצפיפות גבוהה,  במצוקה חברתית ושערך הקרקע בהם נמוך יותר.  למתחמים אלו נדרש סיוע כספי לצורך הבטחת כדאיות כלכלית שתאפשר את מימושם.

היעד שהוצב עומד על תוספת של כ- 1,000 יחידות דיור במתחמים אלו.

הממשלה אימצה את המודל הייחודי שיזם ראש-העיר, ניר ברקת והקצתה 30 מיליון שקלים כתמריץ, על-מנת לגשר על הפער ולאפשר ל"בינוי-פינוי" להתממש היכן שצריך אותו ביותר. תקצוב הפרויקט יתבצע על-ידי משרדי האוצר והבינוי, כאשר משרד האוצר יעביר 20 מיליון שקלים ומשרד הבינוי והשיכון יעביר 10 מיליון שקלים.

החלטה נוספת שקיבלה הממשלה היא פיתוח המרחב הציבורי לצד תוספות יחידות הדיור. עיריית ירושלים ומשרד האוצר ישקיעו כל שנה 7.5 מיליון שקלים לאורך שלוש שנים – סה"כ 22.5 מיליון שקלים בפרויקטים נבחרים במרחב הציבורי, בשכונות המיועדות להתחדשות עירונית. יש לציין כי גם כאן, הממשלה אימצה מודל ייחודי שפיתחה העירייה, באמצעות צוות התחדשות עירונית.

אישור הממשלה הינו בעקבות שיתופי פעולה בין עיריית ירושלים ומשרדי האוצר והשיכון, שפעלו על-מנת לקדם הפרויקטים ל"בינוי-פינוי" בבירה.

עיריית ירושלים בתאום משרדיי הבינוי-השיכון והאוצר, יגבשו תנאי סף תכנוניים וכלכליים להשתתפות יזמים בפרויקטים ל"פינוי-בינוי", כולל הסכמה עקרונית מצד הדיירים לפרויקט. כמו כן, הכללים לקביעת הזכאות למענק ואופן בחירת המתחמים יפורסמו באמצעות "קול קורא" על ידי הוועדה הבינמשרדית להתחדשות עירונית ועיריית ירושלים, במהלך 2015. 

יש לציין כי הפעלת הפרויקט תתבצע באמצעות משרד הבינוי והשיכון והסיוע אשר יינתן ליזמים וקבלנים בגין כל יחידת דיור שתפונה במתחמים שיכללו בפרויקט, לא יעלה על 80,000 שקלים ליחידה. התנאים לקבלת הסיוע, לרבות היקף הסיוע בגין יחידת דיור ואופן העברת הכספים יקבעו על ידי משרד הבינוי והשיכון, באישור אגף התקציבים במשרד האוצר.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: "ירושלים  היא פורצת דרך בתחום התחדשות עירונית. לפני מספר חודשים הכרזנו על פטור מהיטלי השבחה לפרויקטים של "בינוי-פינוי" שייצאו למימוש בתוך 7 שנים, הקמנו מינהלת התחדשות עירונית וכיום עם הממשלה אנחנו משיקים תכנית תמריצים שתיצור סביבה עירונית נעימה יותר ותסייע לפרויקטים של פינוי-בינוי להתממש במקומות עם המצוקה החברתית הגדולה ביותר. אני רוצה להודות לשר הבינוי והשיכון, לשר האוצר ולשר לענייני ירושלים על התמיכה ועל השותפות והמשאבים שהם משקיעים בעתיד של ירושלים. נמשיך לשלב ידיים- עיריית ירושלים, ממשלת ישראל וכמובן התושבים עצמם כדי לחדש את פניה של העיר ולבנות אותה".

 תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה