ראובן ריבלין הוא נשיא המדינה העשירי של ישראל



היום (יום ג') יתקיימו בכנסת הבחירות לנשיאות המדינה, המועמדים שהגיעו לקו הגמר: ח"כ ראובן ריבלין, ח"כ מאיר שטרית, ח"כ לשעבר דליה איציק, פרופ' דן שכטמן והשופטת בדימוס דליה דורנר. בתום ספירת הקולות של הסיבוב הראשון ח"כ ראובן ריבלין וח"כ מאיר שטרית עולים לסיבוב השני

ב27 ביולי צפוי הנשיא שמעון פרס לסיים את כהונתו בת שבע השנים, ועל פי חוק יסוד נשיא המדינה אין הוא רשאי לשוב ולהתמודד על התפקיד לכהונה נוספת.

היום (יום ג') תידרש מליאת הכנסת להתכנס ולבחור בהצבעה חשאית את הנשיא העשירי, שייכנס לתפקידו בהצהרת אמונים עם תום כהונת הנשיא היוצא. ההצבעה תחל בשעה 11 בבוקר.


 
חברי הכנסת יצטרכו לבחור באחד מתוך 5 המועמדים לתפקיד: ח"כ רובי ריבלין, ח"כ לשעבר דליה איציק, ח"כ מאיר שטרית, השופטת בדימוס דליה דורנר ופרופסור דן שכטמן. בינתיים מרבית חברי הכנסת זוכים לחופש הצבעה. 

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד): "אני תומכת בצורה מאוד גלויה וברורה בדליה דורנר, השופטת בדימוס. אני מאוד מאמינה בה, הלכתי איתה מהרגע הראשון וגם היום בגאווה מאוד גדולה, אני מקווה שהיא תביא אחוז קולות מאוד גבוה ותעלה לסיבוב שני.
מדובר גם באחווה נשים וגם הסיפור עם ניצולי השואה, דו"ח דורנר-ניצולי שואה, כולנו גדלנו עליו ופעלנו ליישם אותו, אתמול בלילה יישמנו אותו ויותר ממנו. מה שקרה אתמול במליאה בחיבור בין העבודה הפלמנטרית והכנסת לבין היום הצבעה לנשיאות בעייני זה חיבור מאוד משמועתי לי למי שמתעסקת בניצולי השואה וגם כל מה שהיא עשתה לזכויות האדם, למען צריכים מיוחדים ובג"צ אליס מילר, לי זאת אמירה לתמוך בה ואמן ותהיה לנו נשיאה אישה". 

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי): "רובי ריבלין הוא המועמד המועדף עליי ועל רוב חברי הכנסת הבית היהודי, מה שאני רואה גם מהאופוזיציה וגם מהקואליציה, הבחירות האלה אחרי שעברו שבועות לא נעימים בתקופה האחרונה, אני חושב שהיום זה כן יום חג, כי הנשיא שייבחר היום חייב לשדר מסר אחר לחלוטין, מוסד הנישאות עומד להשתנות, מקווה שיהיה הרבה יותר נקי, הרבה יותר נעים והרבה יותר ממלכתי דווקא בגלל השבר שקרה בשבועות האחרונים. אני חושב שהשינוי המשמעותי יקרה בין הסיבוב הראשון לסיבוב השני. הסיבוב הראשון יחסית אף אחד לא יודע מה יקרה מבחינת הסיבובים אבל בין הראשון לשני רצו כל מיני קואליציות שדווקא מועמד מפתיע יכול לעלות פתאום."   

 

פרופ' דן שכטמן: "היום זה יום חג, ייבחר נשיא חדש למדינת ישראל ואני מקווה שהוא יהיה הנשיא הראוי למדינה". 

השר לאיכות הסביבה עמיר פרץ אמר שהמעומד הראוי בעיניו הוא חבר הכנסת מאיר שטרית.

ציפי חוטובלי (ליכוד): "בחרתי ברובי ריבלין ואני מאוד גאה על הבחירה הזאת, אני חושבת שהוא הולך להיות נשיא נהדר ומדינת ישראל ראויה לנשיא כמו רובי ריבלין."

שמעון סלומון (יש עתיד):
"אני ח"כ חדש והחלטתי לשמור על חשאיות, אני רוצה לאט לאט להתרגל לעניין הזה, מי נגד מי, אבל בחרתי אדם שלדעתי יכול להחזיר את כבודו של מוסד הנשיאות. כל מרוץ הנשיאות לא הוסיף לחלק מהאנשים, מאוד כאב לי בימים האלה שאנשים מבלבלים בין המוסד כפי שהוא צריך להיות לבין המועמדים שלחלקם היו קצת חריגות. מוסד הנשיאות בפני עצמו הוא חשוב, הוא קונצנזוס ואת ההפרדה הזאת צריך לשמור." 

ספירת קולות, סיבוב ראשון:
ריבלין- 44  
שטרית- 31
איציק- 28
דורנר- 13
שכטמן- 1
ח"כ ראובן ריבלין וח"כ מאיר שטרית עולים לסיבוב השני. 
117 קולות כשרים נמנו מתוך 119 מצביעים. שני פתקים נפסלו.

תמונות: flash 90
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה