נשיא המדינה ארח הבוקר עשרות ילדים מקיבוצי עוטף עזה במשכן הנשיא



"בימים האחרונים אתם הייתם הגיבורים של העם ואני יודע שזה לא קל"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ארח הבוקר עשרות ילדים מהקיבוצים נחל עוז, כפר מימון וכפר עזה שבעוטף עזה ליום כיף והפוגה מהמצב הביטחוני במשכן הנשיא. הילדים, אשר את חופשת הקיץ שלהם העבירו במקלטים ובממ"דים תחת אזעקות, ירי טילים, וסכנת מנהרות התופת, נהנו משלל פעילויות חווייתיות להן נערכו כל עובדי בית הנשיא- מתקנים מתנפחים, מופע פעלולים אטרקטיבי וחלוקת קרטיבים.

הנשיא ריבלין פגש בילדים בין המתקנים המתנפחים ושיבח את אומץ ליבם. הנשיא לילדים : "ילדים יקרים לנו ואהובים עלינו, אנו שמחים יחד עם כל עם ישראל שהגענו לרגע בו אפשר להגיד 'ברוכים החוזרים הביתה'. בימים האחרונים אתם הייתם הגיבורים של העם ואני יודע שזה לא קל."

הנשיא סיפר על ילדותו ואמר :"גם אני כמוכם, חוויתי בילדותי מלחמות. ירושלים היתה תחת מצור ואויבנו כיוונו עלינו את אש התותחים. נאלצנו לרדת למקלטים בדיוק כפי שעשיתם אתם אבל ידענו כולנו שאנו בארץ שלנו ואנו נלחמים על המדינה שלנו. מאז הקמנו מדינה ויש לנו צבא שחייליו גיבורים וחלקם אחיכם והוריכם" הנשיא הוסיף כי "החופש הגדול של השנה התחיל לפני הרבה זמן אך לכם לא ניתנה ההזדמנות להנות ממנו. אנו מקווים שהיום תינתן ההזדמנות עד לתחילת שנת הלימודים להנות מהחופש. אני תקווה כי נגיע לזמן שבו יבינו שאנו לא צריכים לאפשר את קיומה של המדינה שלנו אלא שמדינתנו היא עובדה ואנו וילדינו יושבים בכל גבולותיה."

הנשיא אשר אירח במשכנו את טוביה צפיר, שהגיע בהתנדבות להופיע בפני ילדי הדרום, הוסיף בחיוך "משפחת ריבלין ומשפחת צפיר יעשו טוב לילדי ישראל ביום הראשון האמיתי לחופש הגדול שלכם". רעיית הנשיא, נחמה ריבלין, השתתפה אף היא בפעילויות לילדים וקיימה "שעת סיפור" בה הקריאה לילדים את הסיפור המפוזר בכפר אז"ר.

הנשיא הזכיר את ביקורו אתמול בכפר עזה ואמר :"אתמול ביקרתי בכפר עזה ובאזור קו העימות, ראיתי כי רוב המשפחות עדיין לא חזרו לביתם. בירכתי את אותם התושבים אשר אחזו ונאחזו בגבולות מדינת ישראל ולא הסכימו לעזוב את בתיהם תוך אמירה ברורה שהם שומרים על ביתם שבדרום. אני מקווה שהאיומים הם איומי סרק ומתוך הרצון להישגים כאלה ואחרים, אך במידה וימומשו האיומים בחידוש האש-הם יענו בהתאם.

אני סומך לחלוטין על השיקולים שהנחו את הממשלה לקבל את החלטתה לאחר שהתייעצו עם כל גורמי הביטחון שעושים רבות לביטחונה של מדינת ישראל וכי ההחלטה שנתקבלה היא החלטה נכונה".

הנשיא התייחס ליחסי ישראל ארצות הברית, והודה לנשיא אובמה על תמיכתו בישראל ואמר: "אני מברך את הנשיא אובמה על מאמציו, על רצונו הכנה ועל העמידה של הממשל האמריקאי והעם האמריקאי לצידה של ישראל בתקופה זו. אני מוסר את תודתי למזכיר המדינה קרי שאנחנו בטוחים ברצונו להפסיק את שפיכות הדמים במזרח התיכון. גם בעת חילוקי דעות אנחנו לא שוכחים שידידתנו הטובה ביותר, בת בריתנו ושותפתנו האסטרטגית לנושאי העולם החופשי היא ארצות הברית". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה