בית האמנים בירושלים פותח את עונת סתיו 2014



חמש תערוכות חדשות של אמנים ישראלים בני דורות שונים בציור, צילום, הדפס ומיצב יוצגו בבית האמנים. פתיחה חגיגית: יום שבת - 30.8.14 - בשעה 12:00 נעילה: 18.10.14

ורדה כרמלי / אני רואה זיכרון (צילום)
אוצרת:מירי קרימולובסקי   

ורדה כרמלי מציגה צילומים אשר החלה לצלם במהלך מסעותיה  אל העיר ברלין, אותה עזבו אמה ומשפחתה ב-1933, עם עליית הנאצים לשלטון. זיכרונות ברלין של ורדה כרמלי אינם רק זיכרונותיה הפרטיים, הם גם זיכרונות קולקטיביים.  ברלין "שלה", היא לא רק "שלה", כמו שהיא איננה "רק ברלין", אלא מצב קיומי ונפשי.

מפגש גלריה: שבת, 13.9.14 בשעה 12:00

 

רונן סימן-טוב / מודדים (ציור)

אוצר: דן אורימיאן

סדרת "המודדים" מוכיחה תפנית דרמטית בשפתו הציורית של רונן סימן טוב. בגישה בארוקית מובהקת, הציור הפך תיאטרלי, מתוזמר באור דרמטי הרבה יותר ובסימן החשיכה. אלא, שהבארוק של סימן-טוב הוא משנות האלפיים, תפאורה לחזיון אנטי-מונומנטאלי, אף קומי. עולם מוכה שואה, אשר יותר משהוא נכון לקבלת תורה או "הנס האחד אין שני", הוא נואש בהרבה משהיה בציורים הקודמים. מה פשר האפלה שגָזַר רונן סימן-טוב על עולמו הציורי? זהו חושך-עונשין. (גדעון עפרת)

מפגש גלריה: חמישי, 18.9.14 בשעה 17:00

 

שמעון פינטו / ויהי היום (ציור)

אוצר: אילן ויזגן

עבודות חדשות שרובן נחשפות לראשונה של הצייר שמעון פינטו. דימויי אושר בסיסי ופשוט מימי ילדותו, לצד מציאות חייו של האמן, בעולם הדתי אמוני,  בו בחר לחיות את חייו הבוגרים. כאדם מאמין הפועל בזירה חילונית, מתקיימת בו זרות כפולה בתוך עולם האמנות הישראלי. מהמקום בו הוא עומד, הוא בוחן באופן ביקורתי והומוריסטי, את ממסד האמנות ויצירות שהפכו לנכסי צאן ברזל. הפסל "נמרוד" של דנציגר, הטובל במקווה טהרה, והחמור המשוטט ברחבת הפסלים של מוזיאון תל-אביב, הם דוגמאות לערבוב המושגים "קודש" ו"חול" וניודם בין שני העולמות השוכנים בנפשו של האמן.

מפגש גלריה: חמישי, 11.9.14 בשעה 17:30

 

מילכה צ'יזיק (1937 – 2011) / הביתה (הדפס)

אוצר: רון ברטוֹש

תערוכה לזכרה של האמנית מילכה צ'יזיק, דמות ירושלמית מפתיעה ומורה אגדית. מעין שיבה אחרונה של מילכה הביתה - אל בית האמנים (הסמוך לביתה שלה), בו הוצגו כמה וכמה מתערוכותיה. בעבודותיה, בולטת נוכחותו של המוזר והוא מרתיע ומאיים כשם שהוא מושך ומסקרן. דרך היצורים, החיות והבובות, היא מנסחת רגשות אנושיים על מצבו של האדם . בתערוכה מוצג מבחר צנוע משנות יצירתה המוקדמות בעיקר בתחום ההדפס .

 

שחר בן ישי / והגדת לבנך (מיצב)

תערוכה ראשונה בסדרת נדבך 19: אוצר:דרור דאום

תערוכתו של שחר בן ישי, מבקשת לבחון את הקשר הארכיטקטוני בין המרחב המסורתי של הפיסול לזה של טכנולוגיות בנייה והנדסה. שתי העבודות המוצגות בתערוכה הן תוצאה של התבוננות באתרי שימור ומורשת מרכזיים- הכותל המערבי והאתר הארכיאולוגי בקיסריה אשר נחשבים עד ימינו למופת אדריכלית והנדסית.

מפגש גלריה: שבת, 27.9.14 בשעה 12:00

 רונן סימן טוב- המדענית

הכניסה חופשית לכל התערוכות והאירועים.
בית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים.
שעות פתיחה: א'-ה' 13:00-10:00, 19:00-16:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה