מי עומד מאחורי השלטים שהודבקו על פחי האשפה בירושלים?



העיר ירושלים התעוררה הבוקר (יום ה') למראה אלפי פחי אשפה עליהם הודבק שלט עם הכיתוב "שמור למשפחת ישראלי". מדובר בקמפיין ראש השנה של עמותת 'יד עזרא ושולמית' שעובדת במרץ לאריזת מזון ל 12,000 משפחות לקראת החג וקוראת לציבור הרחב להתנדב לטובת הנזקקים

תושבי ירושלים מתכוננים ומצפים לאירוח ארוחת ראש השנה ולבילוי בחיק המשפחות, אך על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, העיר הגדולה בארץ, היא גם אחת מהעניות ביותר. אלפי משפחות עניות בירושלים, החיות באי ביטחון תזונתי חמור, לא יהנו מארוחת חג ומהחגים הקרבים.

'עמותת יד עזרא ושולמית', הפועלת לאורך כל השנה לרווחת הנזקקים, מדווחת על עליה של 20% בהיקף בקשות הסיוע למשפחות נזקקות לקראת החגים. 'עמותת יד עזרא ושולמית' פועלת במרץ, באמצעות מתנדבים רבים, לאריזת סלי מזון וחלוקתם עבור 12,000 משפחות לקראת ראש השנה וסוכות.

על מנת לרתום את הציבור הרחב לסיוע בתרומות ומתנדבים, יצאה היום (יום ה') העמותה בקמפיין רחב בכל רחבי הארץ, במסגרתו הודבקו על פחי אשפה שלטים שקוראים לשמור את תכולת האשפה למשפחות הנזקקות. המטרה של הקמפיין היא לעורר את תשומת הלב וסקרנותם של תושבי תל אביב ולהאיץ בהם לפעול עבור המשפחות הנזקקות. עשרות אלפי המדבקות שהוכנו לטובת הקמפיין, הודבקו בעשרות ערים ברחבי הארץ.

סלי המזון שמכינה עמותת יד עזרא ושולמית מכילים פירות וירקות, מוצרי מזון יבשים, יין, חלות, עופות דגים וקפואים. בנוסף מחולקים תלושי קנייה לרשתות המזון עבור משפחות שבהם ישנם תינוקות הזקוקים לתחליפי חלב וטיטולים. הסלים מורכבים לפי צרכי המשפחות בהתאם להרכב המשפחה וגילאי הילדים.

אודות עמותת יד עזרא ושולמית:

עמותת יד עזרא ושולמית הוקמה בירושלים, ב- 1998, ע"י הרב אריאל לאורי. מדיניות העמותה הינה לסייע לכל אדם באשר הוא. העמותה מתקיימת על טהרת ההתנדבות כאשר לב ליבה של הפעילות מתבצע ע"י מתנדבים וביניהם המשפחות המקבלות סיוע, נערים, מתנדבי המשמר האזרחי, תלמידי בתי הספר, תנועות הנוער ואחרים. מטרות העמותה: מתן מענה רחב הכולל את כל קשת הצרכים למשפחות מעוטות יכולות וביניהם: קשישים, ילדים ונוער בסיכון. מתן הזדמנויות להתפתחות, שינוי וצמיחה לכל אדם באשר הוא.העמותה רשומה עפ"י חוק ובעלת כל האישורים הנדרשים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה