תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה



רגע לפני השנה החדשה, אתר ירושלים נט מסכם את כל האירועים המרכזיים שקרו בשנה האחרונה, החל מהשלג הכבד שכיסה את העיר בלבן, פטירתו של הרב עובדיה יוסף ועד פתיחתו של מתחם הארנה בבירה

שנה חדשה עוד רגע נכנסת, וזה הזמן להיזכר בדברים שקרו בעיר בשנה שחלפה. אתר ירושלים נט מסכם את הרגעים המרכזיים רגע לפני התחלה חדשה.

חודש אוקטובר 2013, היה סוער במיוחד. ב-7.10 נפרדנו ממנהיגה הרוחני של ש"ס, מפוסקי ההלכה החשובים בדורות האחרונים, הרב עובדיה יוסף נפטר כשהוא בגיל 93. מר"ן נפטר בבית החולים הדסה עין כרם, הלוויתו הייתה הגדולה בתולדות המדינה, 850 אלף איש ליוו את הרב בדרכו האחרונה. 

בחירות לראשות העיר וחברי המועצה 22.10- בהתחלה היה נדמה שירושלים צועדת לקראת מערכת בחירות מנומנמת ושניר ברקת יהיה המועמד היחיד לראשות העיר. אך לפתע צץ השם משה ליאון, מי שהיה יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים הודיעה על ריצתו לראשות העיר. ליאון מועמדם של ליברמן ודרעי מבטיח לעשות את השינוי בעיר. עם מערכת בחירות סוערת במיוחד הוא הפסיד לראש העיר הנוכחי, ניר ברקת עם הפרשת של 10,000 קולות בלבד. 

סופת שלגים בירושלים- בחודש דצמבר הגיעה לירושלים סופה שלא ידענו כמותה, הארוע הטראומטי, היפה, הקשה הנדיר והלבן אשר לא צפינו את עוצמתו. עשרות אלפי בתים ללא חשמל למשך כמה ימים, כבישים חסומים, בתי ספר סגורים, מכוניות תקועות במשך ימים רבים.

סינמה סיטי בירושלים- בהשקעת ענק הנאמדת בכ-250 מיליון שקלים, הושק בחודש פברואר מתחם הסינמה סיטי בירושלים, קומפלקס מרהיב בן 8 קומות עם 19 בתי קולנוע בטכנולוגיה מתקדמת. הסינמה פועל בימים אלה אך עדיין לא נקבעה ההחלטה האם המתחם ייפתח בשבת.

הולילנד- ב-מרץ 2014 הרשיע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, בפסק דינו 10 מתוך 13 הנאשמים בפרשת הולילנד. על ראש הממשלה לשעבר נגזרו 6 נשות מאסר ועל ראש העיר לשעבר אורי לופוליאנסקי נגזרו גן כן 6 שנות מאסר. בתחילת החודש קבע בית המשפט העליון כי ביצוע עונש המאסר של המורשעים יעוכב עד לתוצאות הערעור אך הקנסות שהוטלו עליהם ישולמו. בחודש יולי החלה שולה זקן לרצות את עונשה.

מרתון ירושלים- בחודש מרץ השנה יצא לדרך בפעם הרביעית מרתון ווינר ירושלים, למעלה מ-26,000 רצים מ-54 מדינות השתתפו במרוץ, שהפך את העיר לנצורה לכמה שעות מלאה באצנים.  במרתון הזה נקבע גם שיא חדש, רץ קנייתי חצה את קו הסיום וקבע שיא חדש במרתון ירושלים של 2:16.09 שעות.

ביקור האפיפיור- בחודש מאי האחרון הגיע האפיפיור פרנסיסקוס לביקור בבירה. במסגרת הגעתו ביקר באזורים רבים בעיר הקודש ביניהם הר הבית, הכותל המערבי ויד ושם. העיר שכבר רגילה לביקורים ממלכתיים לא התרגשה מחסימות הכבישים שהיו באותו ביקור.  


הדסה- שנת 2013 היא שנת המשבר של בתי החולים הדסה. סך החובות הגיע ליותר ממיליארד שקל וההנהלה אינה מצליחה להמריא עם תוכנית הבראה בגלל ויכוחים קשים עם וועד העובדים. בצעד חריג הושבת בית החולים לכמה ימים ובשלב זה מתקיימים דיונים על תוכנית ההבראה ומספר המפוטרים. בחודש יוני הודיע מנכ"ל בית ד"ר אביגדור קפלן כי הוא מתפטר מתפקידו.

נשיא המדינה החדש - בחודש יוני האחרון נבחר נשיא חדש למדינת ישראל. ראובן (רובי) ריבלין נבחר לתפקיד נשיא המדינה העשירי. ריבלין, קיבל את תמיכתם של 63 חברי כנסת, וניצח בסיבוב השני את ח"כ מאיר שטרית, שבו תמכו 53 חברי כנסת.

שריפות או הצתות ?- בחודש יוני שבוע אחר שבוע במשך חודש אירעו שריפות במוקדים שונים בבירה. ב-25 אירעה שריפה גדולה במיוחד בשכונת עין כרם. כ-500 דונמים של יער נשרפו בדליקה, וחמישה בתים נשרפו באורח קשה. לאחר מאבק של שעות הצליחו לוחמי האש לכבות את השריפה.

רצח שלושת הנערים-  אירוע שבו נחטפו שלושה נערים ישראלים: גיל עד שער ז"ל (בן 16 תושב טלמון), נפתלי פרנקל ז"ל (בן 16, תושב נוף איילון), אייל יפרח (בן 19, תושב אלעד) בגוש עציון ונרצחו באותו לילה ב-12 ביוני 2014,   עד למציאת גופותיהם נחשבו הנערים כחטופים, ונלקחה בחשבון אפשרות כי מדובר בפיגוע מיקוח.  במשך כשבועיים וחצי השקיעה ישראל מאמצים ניכרים בניסיון לאתרם. ב- 30 ביוני, 18 ימים לאחר החטיפה, נמצאו בשעות הצהריים גופותיהם של שלושת הנערים.

רצח מוחמד אבו חדיר- רצח מוחמד אבו חדיר, נער בן 16 משועפט שנרצח ב2 ביולי 2014, הרצח אירע יום הבאתם לקבורה של הנערים החטופים. המשטרה עצרה שישה חשודים יהודים מירושלים, בית שמש ומגבע בנימין. בין החשודים במעשה, יוסף חיים בן דוד הנאשם המרכזי. חלק מהחשודים שחזרו את מעשה הרצח ואף הודו בביצוע המעשה כנקמה על רצח שלושת הנערים החטופים.

מבצע צוק איתן- המבצע היה מבצע צבאי של צה"ל ברצועת עזה שהחל ב-8 ביולי, 2014 והסתיים ב-26 באוגוסט עם הפסקת אש. המבצע החל בעקבות ירי רקטי הולך וגובר מרצועת עזה לעבר אוכלוסייה אזרחית בדרום  ישראל, כתגובה ל"מבצע שובו אחים" של צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים ב-12 ביוני.  המבצע הסתיים לאחר 50 ימי לחימה, עם קביעת הפסקת האש. במהלך הלחימה נשמעו לא מעט אזעקות לעבר הבירה, ובוצע ירי טילים לעבר ירושלים והסביבה.

פיגוע טרקטור בירושלים- ב-4 באוגוסט 2014, נהג טרקטור ערבי יצא מאתר בנייה, דרס הולך רגל ואז התנגש בעוצמה באוטובוס שהיה ריק מנוסעים והפך אותו. הולך הרגל מת מפצעיו ושבעה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע. שוטר וסוהר של יחידת נחשון פתחו בירי לעבר המחבל והרגו אותו‎.

 

מהומות והפרות סדר- מאז הרצח של מוחמד אבו חדיר החלו לא מעט תקריות של הפרות סדר בשכונות השונות ברחבי העיר. החל מירי זיקוקים, יידוי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה. במהלך הלוויתו של מוחמד אבו חדיר ספגה הרכבת הקלה לא מעט יידוי אבנים ואילו התחנות במזרח העיר נפגעו קשות. לאור הנזקים הכבדים שנגרמו והפגיעה המשמעותית בתשתיות הרכבת הקלה במזרח ירושלים, בהן התחנות והמסילות תחנות הרכבת הקלה בין פסגת זאב לשועפאט נסגרו. לאחר מספר ימים חזרה הרכבת לפעילות בהדרגה. ב7.9 המהומות בעיר הסתיימו בתקרית לא נעימה כאשר נזרקו בקבוקי תבערה לעבר תחנת דלק בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, מה שגרם לפגיעה קשה של התחנה ובמזל לא הסתיים באסון כבד. שוטרי מחוז ירושלים פועלים רבות לשמירה על הסדר הציבורי ובמהלך התקופה נפצעו  כ-107 שוטרים, במשטרה עצרו מעל 700 עצורים בחודשיים האחרונים והוגשו מעל 200 כתבי אישום.

ארנה- החודש הושק פייס הארנה בירושלים, בהיקף השקעה של 400 מיליון נבנה ההיכל. פייס הארנה ממוקם בממוקם בשכונת מלחה בדרום מערב העיר בסמוך לאצטדיון טדי. היכל פיס ארנה מחליף למעשה את היכל הכדורסל הישן במלחה ששימש עד כה כמגרש הביתי של הפועל ירושלים בכדורסל שכבר הספיקה לנצח בו במשחק הפתיחה.

כל זאת ובלי שהזכרנו פלילים, מיסים, מע"מ 0, ארגון דאע"ש, סוריה, דו"ח העוני ועוד.

לקראת השנה החדשה אתר ירושלים נט ורדיו ירושלים מאחלים לכם שנה טובה ומתוקה. 


 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה