הורשע המאבטח בכותל המערבי ברצח חסר בית



בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (יום ד') את האדי קבלן, מאבטח בכותל המערבי, ברצח חסר בית

על פי כתב האישום ביום 21.6.13, עבד הנאשם כמאבטח במתחם הכותל ואייש את עמדת הבידוק לכותל מכיוון הרובע היהודי ביחד עם מאבטח נוסף. הנאשם נשא על גופו אקדח שקיבל במסגרת עבודתו. בשעה 6:00 לערך הגיע דורון בן שלוש ז"ל למתחם הכותל, כפי שנהג לעשות מידי יום, ונכנס לעמדת הבידוק של השניים. המנוח עבר תחת המגנומטר בפיקוחם ומסר את תיק הפאוץ' שלו לבדיקה, אך הלה לא נבדק.

במהלך הבדיקה התלוצצו השניים ביניהם והמנוח צעק לעברם: "אלה גויים. אלה הכלבים שלנו. אלה עובדים אצלנו. הבאנו אותם מסוריה". הנאשם הגיב כלפיו: "אתה צודק. אנחנו דרוזים כלבים". המנוח המשיך להטיח דברים כלפי השניים ולאחר מכן התרחק מהעמדה לכיוון רחבת הכותל. 

בסמוך לאחר מכן, עמד המנוח במרחק מסוים מהעמדה ולגם כוס קפה. חאלד יצא לכיוונו מהעמדה, ביקש ממנו לחדול מדיבוריו, שפך את כוס הקפה שלו ושב חזרה לעמדה. בסמוך לאחר מכן, שאל הנאשם את חאלד ומאבטח נוסף שנכח בעמדה, האם הם יהיו מוכנים לשלם לו 1,000 ש"ח אם יהרוג את המנוח.

בסמוך לשעה 7:20, עבר המנוח בסמוך לעמדת הבידוק בדרכו לאיזור השירותים הנמצאים מאחורי העמדה. הנאשם, אשר החליט להמית את המנוח, יצא מהעמדה וצעד אחרי המנוח לתוך המסדרון המפריד בין העמדה לבין מתקן השירותים, התקרב למרחק של מטרים ספורים מהמנוח, שלף את אקדחו וירה בו 14 כדורים, כשהוא מכוון את הירי למרכז גופו. כתוצאה מהירי מת המנוח במקום.

היום (יום ד') הרשיע בית המשפט המחוזי את האדי קבלן ברצח. 

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה