הרפורמה בפסיכומטרי: התאחדות הסטודנטים משווה תנאי קבלה



האוניברסיטאות ברחבי הארץ חשפו אילו מסלולים יפתחו להרשמה ללא צורך בפסיכומטרי. התאחדות הסטודנטים מפרסמת בדיקה המשווה את תנאי הקבלה לפני ואחרי הכרזת הרפורמה

אתמול (יום א') פרסמו כל האוניברסיטאות בישראל את תנאי הקבלה החדשים ללא פסיכומטרי במוסד לימודיהם. התאחדות הסטודנטים ערכה בדיקה מקיפה אשר משווה את תנאי הקבלה לתואר ראשון ללא פסיכומטרי לפני ואחרי הכרזת הרפורמה. זאת בהמשך לקריאת הכיוון שאומצה על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) להקלה בקבלה לפסיכומטרי כבר בשנת הלימודים הקרובה.

באוניברסיטה העברית היו הכי הרבה מסלולי קבלה עוד לפני תחילת הרפורמה, אך לתלמידים מצטיינים מאוד. העברית פרסמה 5 תוכניות חדשות שנוספו ל-58 הקיימות. בשני מסלולים נוספים הורד רף הקבלה ב-2.5 נקודות מהממוצע המשוקלל. המקצועות המבוקשים במסגרת המסלול: כלכלה, תזונה, חשבונאות, הנדסת מחשבים ופסיכולוגיה (לפסיכולוגיה ניתן היה להתקבל טרם הרפורמה). יש לציין שניתן להתקבל לאלו רק בממוצע משוקלל גבוה במיוחד (110-112).

מבדיקה שערכה התאחדות הסטודנטים מול מרכזי הרישום של האוניברסיטאות ותוך מעקב אחרי פרסומים ישנים וחדשים באתרי המוסדות נמצא כי באוניברסיטת חיפה לא בוצעו שינויים כלל בתנאי הקבלה. בהתאחדות הסטודנטים מדגישים את חוסר נגישותו הבולט של מידע זה באתר האוניברסיטה. 

אוניברסיטת תל אביב הוסיפה 8 תוכניות לימוד חדשות ל-10 הקיימות. בינהם מקצועות מבוקשים כגון הנדסה מכנית, כימייה, והתכנית המשולבת במדע והנדסה של חומרים. הקבלה לתוכניות אלו כרוכה גם בראיון אישי.

באוניברסיטת בן גוריון נפתחו 7 תוכניות חדשות שהצטרפו ל-13 הקיימות.המקצועות המבוקשים במסגרת המסלול: הנדסה תעשייה וניהול, ניהול, מדע המדינה - רק לבעלי 5 יח' באנגלית ובמתמטיקה בציונים גבוהים מאוד.

באוניברסיטת בר אילן נוספו 3 תוכניות ל-21 הקיימות: תואר בתקשורת, בסוציולוגיה ובמדעי המדינה. למרות פרסומים קודמים של המוסד כי תנאי הקבלה יעמוד על 85, ציון הסף למקצועות מדעי הרוח עומד על 95.

עד היום היתה תוכנית אחת בלבד, ללימודי פיסיקה, במסגרתה יכלו סטודנטים להתקבל לטכניון ללא פסיכומטרי. במסגרת הרפורמה הוסיף המוסד 4 מסלולי לימוד נוספים.


יו"ר התאחדות הסטודנטים, גלעד ארדיטי: "באחריותינו שציבור הצעירים שרוצים לרכוש השכלה אקדמית ידעו מה הם תנאיהם וזכויותיהם ולכן דאגנו לאסוף ולפרסם את המידע. אנו בהתאחדות הסטודנטים מאמינים בנחיצותה של הרפורמה אותה קידם שי פירון בפסיכומטרי, ושואפים לכך שבחינת הבגרות יהוו את מבחן הכניסה העיקרי בקבלה להשכלה גבוהה והפסיכומטרי יינתן כהזדמנות שנייה. נמשיך לדחוף ולהוביל שינוי  מדיניות בתחום– ואנו כאן בשביל כל סטודנט בהווה ובעתיד שנתקל בבעיה בנושא".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה