עונש כבד לבית״ר ירושלים: הפחתת נקודה בפועל, משחק ביתי ללא קהל, ומשחק רדיוס



בית הדין גם קנס את המועדון הצהוב ב-40,000 ש״ח, בעקבות אירועי המשחק האחרון מול מכבי נתניה

יום סוער מאוד עובר על מועדון הכדורגל הצהוב. לאחר שבבוקר נפרדו מהמאמן מנחם קורצקי, ומינו במקומו את גיא לוי, הירושלמים התייצבו היום(יום ד׳) בבית הדין בעקבות אירועי המשחק מול מכבי נתניה. כזכור, במהלך המשחק אוהדי בית״ר ירושלים השליכו חפצים למגרש ולעברו של שחקן מכבי נתניה עיאד אבו עביד, ואף קיללו את השחקן קללות גזעניות. המועדון נענש בהפחתת נקודה בפועל, משחק ביתי ללא קהל מול בני סכנין, משחק רדיוס מחוץ לטדי(עם קהל) מול מכבי ת״א, וקנס בסך 40,000 ש״ח. בנוסף, הקבוצה נענשה גם בהפחתת נקודה על תנאי, ומשחק ביתי ללא קהל על תנאי, זאת על כל הרשעה בעבירת אלימות אוהדים מכל סוג, או קריאות גזעניות. ההשלכות בטבלה ברורות. לאחר הפחתת הנקודה, הקבוצה ירדה למקום ה-8 בטבלה, כאשר במאזנה 23 נקודות. בליגה כה צפופה, כל הפחתת נקודה היא קריטית.

בבית״ר ירושלים לא מרוצים מהעונש הלא הפרופורציונלי ומוסרים: ״בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הוכיח, ולא בפעם הראשונה, כי יש בכדורגל הישראלי, שווים יותר ושווים הרבה פחות. בית״ר ירושלים קיבלה עונש קיצוני, מוגזם, מופרך, לא ספורטיבי, ובעיקר לא שוויוני. לא יעלה על הדעת שבאותו היום ממש, שבית הדין העליון דוחה את ערעור התובע על קלות עונש סגירת היציע בחיפה, בית הדין התחתון גוזר על בית״ר ירושלים עונש חמור פי כמה וכמה, וזאת על עבירות קלות יותר. עונשים מופרכים ומפלים מעין אלו המונעים מדעות קדומות, לא רק שלא יסייעו למאבק באלימות ובגזענות, אלא יתסיסו את הקהל ויחמירו את המצב. המועדון יערער על העונש, ואם לא יופחת באופן משמעותי, יפנה לערכאות אזרחיות הגבוהות ביותר.״

כזכור, בית״ר התייצבה בבית הדין בדיוק לפני שבוע, ובו הוחלט על קנס בסך 25,000, וסגירת היציע המזרחי במשחק הקרוב מול קריית שמונה. מכאן, שבמשחקי הבית הקרובים המועדון לא יהנה מנוכחות גדולה של קהל, ואף מנוכחות קהל בכלל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה