ירושלים היא העיר המובילה בארץ בהתחלות בניה בשנת 2014



משרד הפנים הודיע לראש העיר ירושלים ניר ברקת כי עיריית ירושלים זכתה במענק מיוחד בסך 4.5 מיליון שקלים בשל הגידול המשמעותי בהוצאת היתרי בניה בשנת 2014, לעומת 2013

עוד בחודש מרץ קבעה הלמ"ס כי העיר ירושלים היא המובילה בישראל במספר התחלות בניה נכון לשנת 2014, במהלכה החלה בנייתן של 3,656 דירות.

העיר ירושלים ממשיכה במגמת העלייה במספר הדירות שהוחל בבנייתן, על אף המיתון בשוק הבניה ברחבי הארץ. מזה שנתיים נמצאת ירושלים בתנופת בנייה, ומנופים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה  עולה כי בין החודשים ינואר עד דצמבר 2014 העיר ירושלים הובילה במספר התחלות הבנייה בהשוואה לשאר הערים בישראל.

בירושלים החלה בנייתן של 3,656 יח"ד חדשות כאשר תל אביב רק במקום השלישי עם 2,097 דירות חדשות וחיפה רק במקום ה-13 עם 768 דירות חדשות.

זו השנה השנייה ברציפות שירושלים היא העיר המובילה בישראל במספר יחידות הדיור שבנייתן החלה (על-פי בדיקה שנעשתה בין החודשים: ינואר –דצמבר).

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת בירך על קבלת המענק המיוחד וציין "תנופת הבנייה הירושלמית הינה אחת המשימות המרכזיות שהגדרנו לפיתוח ירושלים. העיר מצויה בשנים האחרונות בתהליך מואץ של התחדשות. אנו משקיעים רבות בבנייה, בחינוך ובתרבות והתוצאות ניכרות בשטח. קידום בניית אלפי יחידות דיור בעיר בתכניות רבות ובהתחדשות עירונית חשובה לפיתוחה של ירושלים ומשתלבת בפיתוח הכלכלי והעסקי שאנו מקדמים בכל רחבי העיר, דבר שיוסיף לעיר עשרות אלפי מקומות עבודה".

אופיר מאי מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבניה מסר כי: "המענק מבטא את תנופת הפיתוח שעוברת ירושלים בשנים האחרונות ואת המאמץ הכלל עירוני שמושקע בשיפור הליכי הרישוי והוצאת היתרי בניה בעיר".

הנתונים באדיבות דוברות העריייה, נלקחו מתוך: התחלות בנייה וגמר בנייה: חודשים ינואר-דצמבר 2014 , הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה