עיריית ירושלים הרסה מבנה בלתי חוקי ברחוב זיכרון יעקב



פקחי המחלקה לפיקוח על הבניה בעיריית ירושלים הרסו, מתחם בלתי חוקי בשטח של כ- 300 מ"ר ברחוב זיכרון יעקב. ההריסה כללה פינוי קרוואן על תכולתו פינוי גדרות , יריעות בד, גרוטאות בניה קלה וכן פינוי פסולת ההריסה

השטח המדובר עליו השתלט באופן פיראטי תושב העיר, שייך בחלקו למנהל מקרקעי ישראל ובחלקו מהווה שטח עירוני. מדובר על השתלטות שהחלה משנת 2002 במסגרתה גידור התושב  את המקום והציב בו קרוואן בשטח של כ- 10 מ"ר. בהמשך יצק משטח בטון בשטח של כ- 98 מ"ר.

 

ב- 27/8/2013 הוגשה בקשה לבית המשפט למתן צו הריסה שכללה בקשה להריסת הקרוואן ומשטח הבטון שהוקמו במקום. במהלך התקופה שבין מועד מתן הצו ביום 12/1/14 למועד הביצוע, המשיך העבריין בבנייה קלה בכל שטח המגרש. בנייתו הגיעה לממדים של כ- 300 מ"ר, תוך ניצול החלטות בית המשפט לעיכוב ביצוע ההריסה מאז מתן הצו.

 

בפעילות סייעו אגף הפיקוח העירוני אשר הציב הודעה במקום לפינוי הפסולת והריהוט  וסייע באחסון הקרוואן ותכולתו, ואגף התברואה שפינה את הפסולת והגרוטאות מהמקום. יש לציין כי הריסת המבנה ופינוי הקרוואן ותכולתו לא היו מתאפשרים ללא הליווי המשפטי של התביעה העירונית באגף היועץ המשפטי בעירייה.

 

עיריית ירושלים רואה חשיבות בשמירה על שטחים ציבוריים כפוטנציאל לפיתוח גנים ציבוריים לרווחת התושבים, ונוקטת במדיניות אכיפה בלתי מתפשרת בעניין זה. למקום הוזמן נציג אגף שיפור פני העיר על מנת לשקם את השטח ולהקים עליו מתקנים לטובת הציבור כגון גן משחקים ופינת ישיבה וכן לשם בחינת החלפת הגידור במקום שאינו תקני.


תמונות: באדיבות המחלקה לפיקוח על הבניה, עיריית ירושלים 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה