המושג העתיק ביותר בתולדות חיי הלילה, חוזר לתפוס נישה חזקה בקרב קהל הבליינים בעיר. ירושלים תמיד הייתה ותמיד תהיה ייחודית, אך מדוע סבב הברים אשר היה נהוג בעיר הלך ודעך עם השנים? מי המציא את המושג "סבב ברים"? איך למעשה הוא חזר לתפקיד מרכזי בעולם הלילה? למה דווקא עכשיו ובעיר שלנו?

"סבב ברים" הוא מושג מוכר וידוע בארץ ובירושלים בפרט, כשכל בליין מן השורה חווה את הבילוי המיוחד הזה יחד עם חבריו. דפוס ההתהלכות בין בר לבר בכל מקום בעיר מקצה לקצה, מהווה הנאה רבה לבליינים, ואם לומר את האמת מעסיק עבורם את כל הלילה עד השעות המוקדמות של הבוקר. עם השנים רווקים רבים אימצו את הבילוי המדובר למסיבות רווקים והחוויה עצמה הלכה ונשכחה, במיוחד כסצנת המועדונים נכנסה לתמונה בכל הכוח. עד לשינוי עולם הלילה, היה כייף לטייל עם חברים ברחבי העיר מסוחררים מעט ובעיקר מלאי רוח שטות שתנצל להם את סוף השבוע כמו שצריך.

המועדונים המהוללים שברו את כל המוסכמות ו"סבב הברים" הידוע הפך להתקבצות של כל החברים יחד במקום אחד שבו יש מוסיקה טובה, אלכוהול (לפעמים אם לא ברוב המקרים יקר יותר) וצפיפות אוכלוסין מטורפת. החוויה הפכה ליחידות ולא לקבוצות חברים, גם אם יספרו לכם אחרת. בחודשים האחרונים ניתן לראות עלייה יפה במקומות הבילוי הקטנים או במילים אחרות בברים השכונתיים בעיר שמפוזרים בכל מקום, ובעיקר במרכז העיר. מה שהולך בלילות במרכז העיר מדהים ביופיו ובגיוון העצום שמתרכז בין קירות המבנים הישנים. צעירים, מבוגרים, חיילים, רווקים ותיירים נהנים לבלות בברים ולהכיר אנשים חדשים ואנונימיים.

המנהג אשר נקרא "סבב ברים" ותיק מאוד בעולם הלילה בכל עיר בארץ, אך יש שיאמרו שהוא נולד בעיר ירושלים, ולמעשה מי שהכיר אותו לעולם הלילה התל אביבי היו הירושלמים שהיגרו עם השנים לעיר הגדולה. ניסו לבנות חוויה אחרת בטעם ירושלמי בעיר כל כך מגוונת. בהתחלה זה עבד וניתן אפילו לומר שהייתה זו אותה גברת בשינוי אדרת, אך אין מה לעשות והיופי הירושלמי מושך הרבה יותר והמודה החדשה/ ישנה בעיר היא המנהג האהוב שבו כולנו מקפצים מבר לבר. אתם ודאי שואלים את עצמכם: איך בעיר כמו ירושלים שהתקדמה עם השנים בתרבות הלילית שלה, חוזרים לשבת בברים ומזניחים את המועדונים הצפופים? בדיוק מהסיבה הזו, הקהל הבלייני של העיר מחפש את המרווח, אוויר לנשימה לאחר שבוע לחוץ וצפוף ומעוניין להכיר. אין זה אומר שמועדוני הלילה עבר זמנם, אלא שיש חידוש מרענן בעיר ותתפלאו לגלות שהוא נולד מחדש בקרב קהל החיילים הצעיר (לא התכוונתי לדרגות, יש כבוד לפז"ם).

אם נחקור את העניין לעומק נגלה, כי זהו הגיל שבו אוהבים להרשים עם כל החבר'ה. במועדון קשה לבצע תרגילי "אתה מתחיל איתי" כשבקושי שומעים את פעימות הלב, ולכן ברים הם סביבה נעימה יותר לבלות עם החברים וכמובן לעשות רושם על בן המין השני. תוך שניות שני שולחנות מתחברים יחדיו והאווירה מתמזגת למעניינת יותר. כך חבריי הבליינים, נוצרת חברות ולעיתים חברות אמת! המודה המדהימה הזו חזרה לעירנו דווקא עכשיו, משום שירושלים בפריחה ויש לאן לצאת לבלות ויש אופציות מגוונות לקהל מיוחד שלא הולך עם הזרם. מגניב ומעניין ואני מאוד אוהבת את הרעיון.

נראה לי שהצעד הבא שלי יהיה לאסוף כמה חברות, לרדת למרכז העיר ולהכיר אנשים חדשים ומעניינים ובעיקר מצחיקים.

עד לסוף שבוע הבא, צאו ותבלו

זכרו- אם שותים לא נוהגים!

שלכם,

יפית 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה