חירבת סעדים ושביל המעיינות



חירבת סעדים סמוך למושב עמינדב מכילה בשוליה כמה מעיינות ובורות מים שכמה מהם נובעים ומלאים גם בתקופה זו.טיול ליד הבית עשר דקות מקרית מנחם
ההנאה מובטחת

רבים מכם ביקרו לפחות פעם אחת בחירבת סעדים וביד קנדי. בחירבת סעדים בדרך כלל עושים "על האש" כי יש שם צל ,שולחנות, ספסלים, מגרשי משחקים בירזיות ונוף יפה. בחורשה יש גם שרידים ארכיאולוגים רבים  כדאי לסייר ולמצוא אותם , העצים בחירבת סעדים גדולים מאוד כי במקום יש קבר שייח וזו הסיבה  שבגללה כנראה לא כרתו את העצים בגלל קדושת המקום. השייח היה ידוע ביכולת להעניק פוריות לנשים עקרות.

במקום אם תסיירו ואם תחפשו תמצאו גם שרידים של מסגד  וגם של ישוב חקלאי  כולל גת. מאיזור הגת נלך על פי הסימון לעין סעדים שבעונה זו של סוף הקיץ הוא יהיה ככל הנראה ריק.

במתחם חירבת סעדים יש מספר גדול של מעיינות .נמשיך בשביל המסומן בירוק לאזור של  מעיינות ( נא לעקוב אחרי השילוט) חלקם יבשים בעונה הזו.עם השילוט נגיע לשני מעיינות שיש בהם מים :

עין עוזי ועין תמר..המים שם מתנקזים לבריכות אגירה דרך תעלות חפורות וחצובות.שני המעיינות נמצאים על אותו קו רוחב שהוא השכבה הגאולוגית שמאפשרת למים לחלחל ולהיקוות בגלל הסלע האטום ולנבוע באיטיות לבריכות.המים באופן עקרוני נקיים אבל בגלל כמותם הקטנה והשימוש שאנשים עושים בבריכות ממומלץ לא לשתות אותם.הבריכה בעין עוזי עמוקה דיה לטבילה . חרדים רבים משתמשים במעיינות  במקום מקוואות.

מעין עוזי מרחק של כמה מאות מטרים נמצא  לעין תמר. המעיין הקטן והנעים מוקדש לזכרה של תמר נתן שנספתה בטיול בחו"ל .הבריכה מהתקופה הביזנטית והאתר כולה שופץ ושוקם בידי חניכי חוג הסיירות של הקק"ל .בתקופה הביזנטית גידלו בבריכה הזו דגים .בצל עצי האלון יש ספסלים למנוחה ופיקניק. ובסביבה תמצאו עצי ערבה , שיחי פטל, קנה וסוף .

שביל המעיינות נמצא ממש מעל מושב אבן ספיר ובית החולים הדסה . בסיום הביקור  נעלה מעין תמר מזרחה  ונחזור לחירבת סעדים. לא לנסות בשום אופן לרדת לכיוון אבן ספיר.

חשוב להצטייד במפת סימון שבילים של מבואות ירושלים , לקחת  כמות גדולה  של מי שתייה וציוד לפיקניק כמובן שגם מזון .יש נקודות רבות במסלול שתשמחו " לפתוח שם שם שולחן"

ההמלצות בנאמר נוגעות לטיול עצמו ולערכי הטבע. אין אנחנו אחראים לכל נזק,פגיעה,אובדן שעלולים להיגרם במהלך הטיול. המטיילים אינם פטורים מהחובה למלא אחר כל ההוראות בקשר לטיולים בכלל וטיול זה בפרט.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה