נערכים לקבל את השנה החדשה



במגן דוד אדום הושלמה ההערכות לקראת ראש השנה וצוותי החירום של מד"א ערוכים לטפל בשלל מקרים העלולים להתרחש במהלך החג

בתחנות מד"א יתוגברו המשמרות בחובשים ופאראמדיקים מתנדבים ובמהלך ימי החג וסוף השבוע. אלפי החובשים והפאראמדיקים של מד"א ישהו בכוננות ויהיו ערוכים לתת מענה רפואי לכל תרחיש שעלול להתרחש. אלפי כונני מד"א עם ציוד רפואי מתקדם מהם מאות הרכובים על אופנועים ועם אמבולנסים בכוננות בשכונות המגורים, יאבטחו גם בבתי הכנסת ויוזנקו במידת הצורך. גם מסוקי מד"א עומדים בכוננות.

צוותי מד"א במשמרות יוכלו לשמור על קדושת החג ועל קיום מצוות תקיעת שופר ע"י מתנדבים שיתקעו בשופר עבור מתנדבי ועובדי מד"א שישהו בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ.

חשוב לזכור כי עצם השהות של הילדים בבית ואווירת החופש עלולה להוביל לפגיעות ולתאונות בבית כתוצאה של חוסר תשומת לב. לקראת ראש השנה במד"א מבקשים מהציבור להיזהר מאסונות ופגיעות הקשורות לחג:

יש להקפיד על מבוגר אחראי בבריכות ביתיות.

יש להישמר מסכנה של נפילה מגובה.

אסור להשאיר ילדים ברכב ללא השגחה, יש להקפיד להוציא את ילדים מהרכב (שחוזרים מארוחות החג או טיול והילדים נרדמים באוטו).

להרחיק מיחמים במטבח ופלטות שבת חמות שעליהם סירים ונוזלים רותחים מילדים

חשוב לתת תשומת לב לילדים שמתארחים בסביבה לא מוכרת (אצל משפחות / חברים וכו'), לדוגמא במקום שבו קיים חלון ללא סורגים או ברחובות לא מוכרים.

סכנות נוספות האורבת לנו :

כבישי ישראל עמוסים במשפחות שנוסעות לארוחות החג ובחזרה בשעות הלילה ובמוצאי החג. לצערנו מידי חג אנו נתקלים בתאונות הנגרמות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול ועייפות – יש להקפיד על מנוחה מספקת ועל נהג תורן שלא שותה בארוחת החג.

שאיפת חומרי ניקוי חריפים הגורמים להרעלות או משימוש בחומרי ניקוי המכילים חומצות חזקות כמו סודה קאוסטית ואקונומיקה, ואשר שימוש בלתי זהיר בהם עלול לגרום לכוויות קשות: במקום הכוויה ייתכן ויופיעו שלפוחיות בעור ותהיה תחושת צריבה וכאבים.  במקרה זה יש לשטוף את מקום הפגיעה בהרבה מים פושרים וזורמים, ולהזעיק את צוותי מד"א בטלפון חירום 101.

לעיתים נגרם זיהום מעצמות הדגים, מאכל החג המסורתי, בזמן הכנתם. זיהום שכזה לרוב מחייב טיפול רפואי הכולל מתן אנטיביוטיקה ובנוסף קיים חשש לחנק מעצמות של דג, בייחוד אצל ילדים מתחת לגיל חמש. פעמים רבות העצם אינה נראית לעין בהיותה חבויה בתוך הדג עצמו או "הגפילטע-פיש". על מנת למנוע את הסכנות הטמונות באכילת הדג, ממליצים במד"א שלא לתת לילדים מתחת גיל 5 לאכול דגים עם עצמות ולילדים מעל גיל 5 לבדוק היטב את מנת הדג המוגשת להם ו"לסנן" אותה מעצמות.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "בפרוס השנה החדשה ובכדי להבטיח שהחג יעבור בבטחה אני קורא לציבור להקפיד על המלצות הבטיחות ולתת יתר תשומת לב על מנת להימנע מתאונות ביתיות הנגרמות במהלך חופשת הילדים ואווירת המנוחה של ההורים. אני קורא לציבור הנהגים להקפיד לא לנהוג לאחר ארוחות כבדות ותחת השפעת אלכוהול. בשם מגן דוד אדום, אני מאחל לכל עם ישראל שנה טובה, שנה של בריאות מצוינת ושל הגשמה עצמית".

תמונה: באדיבות דוברות מד"א  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה