מטעני נפץ נמצאו בדירה במזרח העיר ובהר הבית



במהלך הלילה בפעילות משותפת של ימ״ר ירושלים ושירות הביטחון הכללי, נתפסו בחיפוש בדירה במזרח ירושלים מטעני נפץ מסוג צינור, במקביל צעירים ערבים התבצרו בהר הבית במטרה להתעמת עם השוטרים גם שם נמצאו מטעני נפץ

הבוקר (א')  התבצרו צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית, משטרת ירושלים נערכה בכוחות מתוגברים לכניסה לשטח ההר כשהם ערוכים ומוכנים לכל תרחיש.

המתבצרים אספו אבנים וזיקוקין, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים, מוטות ברזל ועץ  חבלים שנקשרו לדלתות המסגד, שמשיות גדולות, רשתות ועוד, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים, למנוע מהם את סגירת הדלתות  ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית, בערב חג ראש השנה תשע״ו.

כוח המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, הפתיע את המתבצרים הפורעים ונכנס לשטח הר הבית סמוך לשעה 06:45, במטרה לאפשר את תחילת הביקורים בשטח ההר בשעה המקובלת.

מיד עם כניסת כוח המשטרה ומג״ב לשטח ההר , רעולי הפנים הפורעים נמלטו לתוך המסגד  והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים מתוך מסגד אל אקצא וירו עשרות רבות של זיקוקין בכינון ישיר לעבר השוטרים.

בנוסף נתפסו בכניסה למסגד אל אקצא צינורות החשודים כמטעני נפץ מסוג צינור, הצינורות נתפסו והוצאו מהמקום ע״י חבלן משטרתי. מוקדם יותר במהלך הלילה נמצאו מטעני נפץ בדירה במזרח העיר.

השוטרים, לוחמי היס״מ ומג״ב ירושלים פעלו בנחישות, באומץ לב רב ובמסירות, תחת מטר סלעים, זיקוקין, מוטות ברזל אשר הושלכו לעברם שחלקם נפלו בתוך המסגד, החלו להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד ובתוך כרבע שעה התגברו על כלל המחסומים וסגרו את דלת המסגד כשהפורעים בפנים. ביקורי היהודים והתיירים החלו והם מתקיימים כרגיל בשטח הר הבית.

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי ״הפעילות בלילה בשיתוף השב״כ מוכיחה את המודיעין המדוייק הקיים. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חמור ונמצא בבדיקת הגורמים הרלוונטים, נערכנו בהתאם לכל תרחיש אפשרי והשוטרים, לוחמי היס״מ ולוחמי מג״ב ראויים לכל שבח על פעילותם המקצועית, תוך מסירות ונחישות שהביאה לסיום ההתפרעות במהירות ואיפשרה את פתיחת הר הבית למבקרים בשעה היעודה.  אנו משקיעים משאבים רבים במטרה לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בירושלים, עם זאת נמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל נסיון להפר את הסדר ולפגוע בסטאטוס קוו הקבוע בהר הבית. משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למעצרם של הפורעים ולמצות עימם את מלוא הדין״.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן בתגובה לאירועי הבוקר בהר הבית:׳׳אני מברך את משטרת ישראל על שנערכה מבעוד מועד ואיפשרה גם היום, ערב ראש השנה, את הכניסה והביקורים להר הבית לכל מי שחפץ בכך. האירועים החמורים שהתרחשו הבוקר בהר הבית מחייבים את כולנו לעשות חושבים לגבי ההסדרים הנהוגים בהר. לא יכול להיות שהפורעים המוסלמים שהתבצרו במהלך הלילה בהר הבית, יהפכו את המקום הקדוש הזה ברצותם לזירת קרב הכוללת זריקת אבנים, ירי זיקוקים בכינון ישיר על כוחות הביטחון ואף החדרת מטעני חבלה לשטח ההר. מדובר במעשים חמורים ביותר שמפרים באופן בוטה את הסטטוס קוו במקום ולא נעבור על כך בשתיקה. כשר לביטחון הפנים, אמשיך לפעול על מנת להסדיר בכל דרך את נושא הביקורים בהר הבית ושום התפרעות, חמורה ככל שתהיה, לא תמנע מכל מי שרוצה לעלות להר הבית לעשות זאת.״


תגובת "סטודנטים למען הר הבית" על האירועים הבוקר בהר הבית: "אנו מברכים את השר גלעד ארדן ומשטרת ישראל שדאגו לטפל במתפרעים הבוקר בהר הבית ולהכניס יהודים רבים שהגיעו במאות, לקבל ברכה בערב ראש השנה החדשה. עם-זאת, יש לתהות מדוע המשטרה מאפשרת למתפרעים ערבים להכניס מבעוד מועד ובמהלך ליל אמש סלעים, זיקוקים ואפילו מטעני צינור לתוך השטח הקדוש, כשאף אחד לא בודק זאת או מונע זאת מלכתחילה, בניגוד לעולים היהודים שעוברים בידוק וחיפוש פולשני טרם עלייתם לצד הברכות על המאמצים, יש גם לתהות מדוע ממשיכה משטרת ישראל לאסור תפילת יהודים בהר הבית, גם כשהמתפרעים הערבים מורחקים ואינם מהווים איום על הנוכחים בהר".


מתנועת "חוזרים להר" נמסר: הבוקר נוכחנו לראות כי כאשר משטרת ישראל מעוניינת יש לה יכולת להשליט סדר ושקט בהר הבית. אנו מברכים את המשטרה על הבטחת קיום העלייה ההמונית של ערב ראש השנה, ומאחלים למערכת הביטחון שהשנה הזו יביאו לכדי ביטוי בכל יום את יכולותיהם להשלטת הסדר ולמעצר הפורעים. בנוסף, אנו מודים לשר גלעד ארדן על הרחקת הפורעים הערביים מהר הבית, ומצפים ממנו כי כעת לאחר הרחקת מעוררי הפרובקציה יעלה במזבחות הקודש ויורה למשטרה לכבד את פסיקת בית המשפט ולאפשר לעולים היהודים להתפלל בצורה חופשית בהר הבית.

 

 

תמונות: באדיבות חטיבת דובר המשטרה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה