מתיחות בהר הבית: במשטרה מתגברים כוחות



בעקבות כוונות להפר את הסדר בהר הבית היום (יום ו') הוחלט במשטרה על הגבלת כניסת המתפללים, אתמול, אוטובוס עלה באש בשכונת ראס אל עמוד, ככל הנראה בעקבות בקבוקי תבערה שהושלכו לעברו

בסיום הערכת מצב שהסתיימה בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, לאור מודיעין שהתקבל אודות כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר היום בתפילת יום השישי בהר הבית, הוחלט על הגבלת גיל כניסת המתפללים המוסלמים היום לתפילה בהר הבית. גברים מגיל 40 ומעלה יורשו להיכנס לתפילה ונשים בכל גיל.
בתוך כך, משטרת ירושלים תגברה כוחותיה ופרוסה במזרח ומערב העיר בדגש לעוטף וסמטאות העיר העתיקה והר הבית.  כוחות המשטרה ומג״ב  יישמרו על הסדר וימנעו כל ניסיון לשבש את שיגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים.
 

אתמול (ה'), נהג פלסטיני מדרום הארץ, הגיע עם אוטובוס לציר התחנות בראס אל עמוד. הושלכו לעברו אבנים. הנהג נטש את האוטובוס וחבר לניידת משטרה. עם חזרתו לאוטובוס יחד עם השוטרים, גילו כי האוטובוס עולה באש. שני צוותי כיבוי פעלו בשריפת האוטובוס בשכונת ראס אל עמוד.
מחקירה ראשונית וממצאים שנאספו בזירת שריפת האוטובוס, עולה כי השריפה החלה ככה"נ בעקבות השלכת בקת"בים על האוטובוס. עוד עולה מעדות הנהג, כי טרם שריפת האוטובוס הושלכו לעברו אבנים, וכשהוא נמלט מהאוטובוס הציתו המתפרעים את האוטובוס.

מוקדם יותר צוותי כבאות והצלה הגיעו לבסיס עופרית סמוך לעיסוויה על מנת לכבות שריפה שבמקום. מחקירה שבוצעה על ידי קצין חקירות מכבאות והצלה ירושלים, עולה כי השרחפה החלה בעקבות השלכת בקבוקי תבערה לעבר הבסיס, הממצאים הועברו לידי משטרת ירושלים. נזק קל נגרם לעמדת השמירה והצוותים הצליחו לעצור את האש. 
הצוותים בשליטה ולא דווח על נפגעים.

תמונת: באדיבות חטיבת דובר המשטרה (אירועי הפרות הסדר בערב חג) ודוברות כבאות והצלה ירושלים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה