קילומטר מרובע אחד



מוזיאון מגדל דוד, הנמצא באחד המקומות המיוחדים בעיר, מקיים אירוע השקה לספר החדש "קילומטר מרובע אחד", שהדיון עליו רלוונטי דווקא בימים אלה להבנת מקומו של הר הבית עבור שלוש הדתות

ירושלים- קילומטר מרובע אחד מספק מידע על כלל אתרי העיר העתיקה הנראים להולכים ברחובותיה. שערים ורחובות, בתי כנסת וישיבות, מנזרים וכנסיות, מסגדים ומדרסות. בספר ישנו דגש מיוחד על אתרי הרובע היהודי, הר הבית וכנסיית הקבר. 

מוזיאון מגדל דוד יערוך השקה לספר ביום ראשון הקרוב, בשעה 16:30, הכניסה חינם. הספר הזה הוא יותר מהצעה למסלול טיול - הוא נותן את מלוא האפשרויות לביקור מורכב בעיר עם מידע מירבי שהמבקר יכול לבחור מתוכו. בולט במיוחד הוא הפרק העוסק בהר הבית, בפרטים הרבים והמרתקים שבו ובהתייחסות לכל המורכבויות שלו.

באירוע יקחו חלק יסכה הרני שתספר על יחסה של הנצרות להר הבית, פרופ' יוסף דרורי שידבר על הר הבית והאיסלאם, העיתונאי נדב שרגאי בשיחה על הר הבית והסכסוך הישראלי-פלסטיני וד״ר יובל ברוך יספר על הר הבית ורשות העתיקות.  

עמי מיטב, לשעבר רכז השטח של המגזר הערבי ואחראי על העיר העתיקה, יספר על חיי היום יום בהר הבית מנקודת מבט בטחונית ומעבר לה. עמי מיטב שירת שנים רבות במשרד הביטחון. לאחר יציאתו לגמלאות סיים תואר שני בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר אילן, ניהל בית ספר לתיירות בירושלים והנו מורה דרך מוסמך. בשנים האחרונות מנהל ומתאם מיטב פרוייקטים של פיתוח תשתיות ותיירות עבור הרשויות בממשלתיות והמוניציפאליות בעיר העתיקה.

בתוך קילומטר מרובע אחד בעיר העתיקה, ירושלים, מרוכזים אתרים רבים בעלי חשיבות היסטורית ודתית עבור היהדות, הנצרות והאיסלאם. מליוני אנשים מגיעים על מנת לחוות בעיר את עולמם הדתי ורבים אחרים חולמים עליה ועורגים אליה. ממלכות מקומיות ואימפריות חובקות עולם שלטו בה בתקופות שונות והטביעו את חותמן. האתרים הרבים מספרים את סיפורה של ירושלים. סיפור של עומק היסטורי וסיפור של רגושת ורגישות שאין לו אח ורע.

תמונה: נפתלי הילגר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה