כנס קבלנים בים המלח



בסוף השבוע האחרון נערך בבית המלון "ישרוטל" בים המלח, כנס קבלנים מקצועי משותף לארגון בוני ירושלים והסביבה וארגון קבלני באר שבע והנגב. את הכנס ניצלו גם להיפרד מנשיא התאחדות בוני הארץ היוצא ניסים בובליל, שהוביל את ההתאחדות במשך 9 שנים

בכנס השתתפו מעל 300 קבלנים ונטלו בו חלק שר האוצר משה כחלון, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, ראש מערך למשכנתאות בבנק לאומי אמיר לזר, רשם הקבלנים אמנון כהן, נשיא התאחדות בוני הארץ היוצא ניסים בובליל, נשיא ההתאחדות הנכנס רוני בריק, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ אליאב בן שמעון, יו"ר הסתדרות פועלי הבניין והעץ איציק מויאל ועוד רבים אחרים.

המשתתפים בכנס נהנו מהופעות של נדב אבוקסיס והפרויקט של רביבו וכמו כן מהרצאות של כתב ערוץ 2 לענייני ערבים אוהד חמו. נשות הקבלנים זכו לשמוע הרצאה מפי מיס עולם לשעבר לינור אברג'יל.

את הכנס פתח יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה בועז ישראל שתהה האם הקבלנים שיזכו או זכו במכרזים של התוכנית "מחיר למשתכן" יוכלו לעמוד במחירים שדורשת מהם המדינה. ישראל אמר שאצלנו בירושלים המכרזים במחיר למשתכן הם מזעריים, וכמעט שאין קרקעות המאפשרות בנייה לפי תכנית זו. עוד אמר ישראל שהמחסור בעובדים פלסטינאיים מעריכים את משך הבנייה. תנאי הסף במכרזי הביצוע בענף הבנייה והתשתיות מונעות מקבלנים רבים להשתתף במכרזים ומוסר התשלום הנמוך גורם לקבלנים להפסיד. הבנקים מקשים בקבלת אשראי לביצוע פרויקטים, העמלות הנדרשות על ידי הבנקים גבוהות מאוד וזה מביא למחסור באשראי ולעלויות גבוהות בקבלת האשראי.

יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר מר אביגדור יצחקי הודה כי אין בישראל מספיק דירות וזו באשמת המדינה. עוד אמר יצחקי שמחיר הדיור הגבוה הוא תוצאה של משבר והממשלה פועלת לטפל בכך שהמחירים ירדו, וזה ייעשה על ידי הגדלת ההיצע לדירות. בשנת 2015 שווקו קרקעות לבניית 53,000 דירות ובשנת 2016 תשווק קרקע ל-60,000 דירות.

רוני בריק הנשיא המיועד החדש של התאחדות בוני הארץ, מתח ביקורת על תכנית הדגל של משרד האוצר – דירות מוזלות למחסרי דיור במסגרת מחיר למשתכן והוסיף שהתכנית להצלחה במחיר למשתכן תהיה אם יהיה תמהיל מגוון של 30 אחוז בפרויקט לשוק החופשי ו-70 אחוז לזכאים.

ראש מערך למשכנתאות בבנק לאומי אמיר לזר אמר שהוא לא צופה בשנתיים הקרובות שמחירי הדיור ירדו.

מנכל משרד התחבורה מר עוזי יצחקי הבטיח לטפל בכל בעיה קונקרטית הקשורה למוסר התשלומים הגרוע.

שר האוצר משה כחלון הגיב לביקורת לגבי תכנית "מחיר למשתכן" ואמר אין לנו שום כוונה שהקבלן יפסיד ואנחנו נרוויח, היו מכרזים ראשונים למדנו והשתפרנו. אנו רוצים שזוגות צעירים יקבלו דירה במחירים הוגנים. באשר לעובדי בניין מתקיימים מגיעים להבאת עובדי בניין פלסטינאים וסינים לישראל. כחלון מקיים שיחות עם שר האוצר הפלסטינאי בנושא כי זה אינטרס של שני הצדדים. כחלון ציין שהמדינה משקיעה כסף בשיפור תחנות המעבר להקל על העובדים את כניסתם לישראל.

לגבי העיר ירושלים אמר כחלון ששם יש בעיה שאין קרקעות, אבל משרד האוצר פועל בדחיפות דרך הותמ"ל (ועדה לקידום בנייה מועדפת) והיום נמצאים על הקנה בטיפול מידי שלושה פרויקטים: מורדות ארנונה, מורדות רמות (ליפתא) ורכס לבן.

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן תקף בכנס את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון. ליברמן אמר כי קולות החפירה ממעמקי האדמה ששומעים תושבי עוטף עזה, כמו גם גל הפיגועים, הם תוצאה ישירה של כישלון מבצע צוק איתן והחסינות שקיבל חמאס מנתניהו ויעלון. ליברמן אמר עוד כי החמאס פועל בחופשיות ברצועת עזה, בונה מחדש את מערך המנהרות שעשרות מהן מגיעות לתוך שטח ישראל, מחדש את מלאי הטילים ומייצר מדי יום טילים נוספים, וכל זאת ללא שום הפרעה מצד ישראל.

ראשי ארגוני הקבלנים בירושלים ובאר שבע ערכו במהלך סוף השבוע בכנס פרידה חגיגית מנשיא התאחדות בוני הארץ היוצא מר ניסים בובליל, שהוביל את ההתאחדות במשך 9 שנים.

הקבלנים בראשות בועז ישראל יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה ואלי אביסרור יו"ר ארגון הקבלנים בבאר שבע והנגב עלו לבמה והפתיעו את בובליל בשיר פרידה שמתמצת את פעילותו ואת תביעת האצבע של בענף הבנייה בישראל. כמו כן העניקו לו מגן הוקרה בדמות אריה שמתאים לאופיו ולפעילותו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה