מרכז אדלר לאפזיה ואגודת הסטודנטים במכללה האקדמית הדסה בי-ם קיימו השבוע את אירוע "קפה אפזיה". במסגרתו, נפגשו סטודנטים וסטודנטיות מהמכללה עם חברי מרכז אדלר – אנשים עם אפזיה, לשיחה על קפה עם מאפה, זאת במטרה לחשוף את הסטודנטים לנושא

אפזיה הינה פגיעה נרכשת במערכת השפה הנגרמת כתוצאה מפגיעה מוחית. בפגיעה זו, האדם מאבד באופן חלקי או שלם את יכולתו להשתמש בשפה – להביע את רצונותיו בדיבור ובכתיבה, ולהבין את השפה המדוברת והכתובה. אופן הפגיעה השפתית וחומרתה משתנה בהתאם למיקום וחומרת הפגיעה המוחית.

בישראל ישנם כ-30 אלף נפגעים מאירוע מוחי מידי שנה. 15% מהם נותרים עם אפזיה, פגיעה שפתית ברמות שונות. מרכז אדלר לאפזיה הפועל בחוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה בי-ם הוא סניף של מרכז אדלר לאפזיה בניו-ג'רזי, ארה"ב. המרכז הינו מרכז ללא מטרות רווח הפתוח לאנשים עם אפזיה ובני משפחותיהם ומטרתו ליצור קהילה בה אנשים עם אפזיה יוכלו ליצור תקשורת בצורה יעילה ומספקת, ללא קשר לרמת הפגיעה השפתית שלהם. במרכז עובדים בהתנדבות קלינאי תקשורת רבים.

השבוע התקיים אירוע קפה אפזיה, שיתוף פעולה של מרכז אדלר לאפזיה ואגודת הסטודנטים במכללה האקדמית הדסה בי-ם. המתחם של מרכז אדלר הפך ל"בית קפה" ואפשר לסטודנטים ולסטודנטיות להיפגש ולהכיר את חברי מרכז אדלר– אנשים עם אפזיה, לשיחה על קפה עם מאפה. מטרת האירוע הייתה לעורר מודעות בקרב הסטודנטים ל"אפזיה".

האירוע התקיים כחלק מחודש המודעות לאפזיה אותו מוביל המרכז. במסגרת החודש מקיימים קלינאי התקשורת של מרכז אדלר הרצאות בפקולטה לרפואה בהדסה עין כרם וכן בטכניון שמסבירות מהי אפזיה וכן מפגישים את הסטודנטים באותן הפקולטות יחד עם חברי מרכז אדלר. לרגל חודש המודעות, הפיק מרכז אדלר סרטון המופץ ברשתות החברתיות.

ד"ר דפנה אולניק, מנהלת מרכז אדלר לאפזיה במכללה האקדמית הדסה בי-ם: "ככל שיותר אנשים ידעו מהי אפזיה כך השתלבותם של אנשים עם אפזיה בחברה תהיה קלה יותר".

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה בי-ם: "מרכז אדלר לאפזיה והפעילויות שהוא מקדם בחודש המודעות ובמהלך כל השנה הם מקור לגאווה ובעלי חשיבות חברתית יוצאת מגדר הרגיל. השילוב בין מקום שהוא גם מרכז שיקומי, גם מרכז חברתי-קהילתי וגם מרכז אקדמי בו הסטודנטים של החוג להפרעות בתקשורת מתלמדים ואף ממשיכים לאחר הלימודים כמתנדבים, זה דבר ייחודי שאין לו אח ורע באקדמיה הישראלית והבין-לאומית".

תמונות: טפטים טבורנאן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה